buna ziua
in cat timp de la depunerea demisiei la zi conf art 81 alin 8 trebuie sa primesti de la angajator actele de lichidare? angajatul ce obligatii mai are dupa depunerea demisiei?
Potrivit art.8 alin.3 lit.a si b din HG nr.500/2011, coroborat cu art.34 alin.5 C.mun., la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM.
Prin urmare, la solicitarea dvs scrisa , angajatorul are obligatia sa va elibereze, in termen de 15 zile de la data solicitarii :
- decizia de incetare a c.i.m.
- adeverinta de vechime
- adeverinta de somaj
Angajatul nu mai are nicio obligatie intrucat raportul de munca va inceta la data luarii la cunostinta de cererea dvs., de catre angajator - este vorba despre o demisie fara preaviz.