avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 565 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... schimbare incadrare la asociatie de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

schimbare incadrare la asociatie de proprietari

Un presedinte de la o asociatie de proprietari solicita un raspuns la urmatoarea intrebare:
Poate comitetul executiv printr-o decizie conf art.29 alin 2 din Lg. 230/2007 sa schimbe incadrarea administratorului de asociatie din administator in administrator cu studii superioare juridice? Aceasta pentru ca administratorul are facultatea de drept, a lucrat ca grefier in Judecatorie si poate sa sustina mai usor dosarele in instanta, avand atat cunostinte juridice cat si de contabilitate. Nu se urmareste modificarea salariului, acesta va ramane acelasi. Se urmareste o continuitate a studiilor superioare.
Cel mai recent răspuns: siveora19 , utilizator 23:49, 8 Noiembrie 2014
Daca aveti un președinte asa de învățat, va poate spune chiar el. Da, se poate. Aveti dreptul s-o faceti insa nu si obligația de-a o face.
Poate sa reprezinte asociatia de proprietari in instanta fara a fi nevoie sa-i schimbe incadrarea.
Presedintele asociatiei sa-i faca o delegatie persoanei care este administrator iar acesta poate reprezenta asociatia in acel dosar.
Ideea presedintelui si unor membri din comitet este ca administratora sa obtina vechime in campul muncii pe studii superioare, dar in felul acesta administratora va fi cea care se va ocupa de dosare de la A la Z, fara ca ei sa mai aibe vreo grija. Cand vor avea nevoie de avocat intr-o instanta sa trimita administratora fara probleme ca si specialist.
Sunteti un pic depasiti de vremuri.
"Vechimea in munca", adica parametrii de calcul pentru pensionare se stabilesc acum pe baza timpului lucrat, a varstei si a contributiei la plata CAS-ului. Nu mai conteaza ca esti femeie de serviciu sau profesor universitar daca ai platit luna de luna aceeasi suma la CAS. Vei avea acelasi punctaj la pensie.

Ca administrator nu se cere un anume nivel de studii, dar nu poate fi mai mic de diploma de bacalaureat pentru obtinerea atestatului. Asta vrea sa spuna art.29(2). Deci singurul document cerut este atestatul pe care il poti obtine atat ca absolvent de liceu, cat si ca absolvent de doctorat.

In instanta nu se cere obligatoriu reprezentarea asociatiei de catre un detinator de diploma in domeniu juridic. O asociatie poate fi reprezentata atat de presedintele asociatiei - care poate avea 4 clase primare, cat si de o alta persoana care poate prezenta o imputernicire semnata si stampilata de presedintele asociatiei. Persoana imputernicita de asemenea nu trebuie sa prezinte in instanta dovada studiilor, ci trebuie doar sa stie si sa explica, daca e cazul, ce pretentii are asociatia de la parat.

Daca vreti sa rasplatiti efortul administratorei pentru reprezentarea asociatiei in instanta, atunci totul se rezuma la modul cum o platiti.
Daca are CIM, atunci pentru situatiile cand are procese ii faceti un contract civil in care scrieti suma bruta si in luna respectiva, in D.112 adaugati si declararea acestor venituri in plus ale administratorei la sectiunea C. Astfel dumneaei va aparea in acea luna cu o suma mai mare de plata la CAS care ii va fi luata in calcul la punctajul pentru pensie.

Daca vreti ca aceasta suplimentare sa fie permanenta, atunci ii mariti salariul ca administrator si faceti modificarea acestuia in Revisal, iar pe D.112 de la ANAF ii veti declara in sectiunea A noua valoare a salariului brut.
Sunt aspecte distincte,incomplet prezentate de dv
Incheierea raportului juridic de munca se realizeaza intre beneficiar asociatia de proprietar si executant administrator
Administratorul de imobil persoana fizica poate exercita responsabilitatea in baza atestatului profesional eliberat de serviciul din primarie
Nu se poate incheia raport juridic pentru exercitarea responsabilitatii de administrator de imobile-persoane fizice ,cu persoane care detin diplome de studii superioare-dar care nu detin atestat pentru exercitarea functiei de administrator de imobil
poate sa sustina mai usor dosarele in instanta, avand atat cunostinte juridice cat si de contabilitate.

Reprezentantul legal al asociatiei de proprietari ,in conformitate cu disp L 230/2007
Art. 31
(1) Presedintele asociatiei de proprietari reprezinta asociatia in derularea contractelor si isi asuma obligatii in numele acesteia. El reprezinta asociatia de proprietari in relatiile cu tertii, inclusiv in actiunile initiate de asociatie impotriva unui proprietar care nu si-a indeplinit obligatiile fata de asociatie sau in procesele initiate de un proprietar care contesta o hotarare a adunarii generale a proprietarilor.

Concret in instanta aparatorul intereselor asociatiei de proprietari,chiar daca are studii de grefieri si de contabilitate ,are obligatia sa sustina si sa probeze in conditiile legii cererile si intampinarile ,iar probele indubitabile sunt expertizele care pot fi executate numai de catre persoane in drept
Pe de alta parte exercitarea responsabilitatii de administrator de imobil persoana fizica se exercita strict in baza atestatului profesional-neintrand in discutie daca administratorul este absolvent de studii superioare=inginer,doctor,avocat,etc
Se urmareste o continuitate a studiilor superioare
.
Chiar daca se urmareste o continuitatea a studiilor superioare,trebuie constientizat ca raportul juridic este incheiat pentru exercitarea profesiei de administrator de imobil

Alte discuții în legătură

Presedinte de asociatie dj_kiki_23 dj_kiki_23 in ce consta atestatul presedintelui de asociatie si unde se poate face?[quot] (vezi toată discuția)
Demisie administrator bloc angelica82 angelica82 Buna seara, Administratora scarii de bloc a demisionat fara nici un fel de sedinta si fara ca noi locatarii sa stim. Am inteles ca stia doar presedintele de ... (vezi toată discuția)
La ce documente de la asociatia de proprietari se ataseaza demisia presedintelui de asociatie? cornelia08 cornelia08 Ma intereseaza daca cererea de demisie a presedintelui de asociatie se inregistreaza intr-un registru al asociatiei si la ce documente se ataseaza dupa ... (vezi toată discuția)