avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 266 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... La ce documente de la asociatia de proprietari se ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

La ce documente de la asociatia de proprietari se ataseaza demisia presedintelui de asociatie?

Ma intereseaza daca cererea de demisie a presedintelui de asociatie se inregistreaza intr-un registru al asociatiei si la ce documente se ataseaza dupa inregistrare, deoarece am avut proasta inspiratie in 2008 sa cooptez o administratora de asociatii de proprietari sa constituie pe scara de bloc unde locuiam o asociatie , intrucat vechea asociatie s-a desfiintat. Administratora a facut toate actele pentru constituirea asociatiei si cand a fost sa propunem comitetul executiv cu presedintele in frunte, nu s-a aratat nimeni interesat sa fie presedinte si m-au numit pe mine, pentru ca tot m-am apucat eu sa caut si administratora care sa ne scoata din problema, eu personal neanvand nici cunostinte despre asociatie sau despre legea dupa care se lucreaza la o asociatie, astfel am fost numita presedinte onorific asa a zis administratora pt. ca nu sunt remunerata cu nimic. Dupa 2 ani, le-am spus in cadrul unei sedinte in scara blocului cu cateva vecine si cu administratora, ca eu nu mai vreau sa fiu presedinte pt. ca ma mut la o alta proprietate in alta zona a orasului si ca trebui sa propuna pe altcineva, dar nu am facut cerere de demisie si pana atunci nici nu am stiut ca eu ca presedinte in mod normal trebuia sa primesc stampila asociatiei si nu trebuia sa stea la administratora.Acum dupa atatia ani administratora a fugit cu un alt barbat si l-a lasat pe barbata-sau si a lasat asociatia cu stampila in grija altui administrator, eu afland anul trecut am depus o cerere de demisie la noul administrator sa o depuna la actele asociatiei, necunoscand cum trebuie de fapt si ce trebuie sa fac, dar am instiintat-o pe o vecina care este trecuta in comitetul executiv al asociatiei, ca am depus cererea de demisie. Acum am mai avut o mica restanta pe numele meu datorita unui chirias de la apartament, si i-am cerut administratorului sa imi dea cererea de demisie din 24.04.2015, sa fac o copie de pe ea sa am si eu ceva la mana ca mi-am depus demisia si nu vreau sa ma intrebe nimeni de ceva pe mine in urma plecarii doamnei administrator, mai ales ca eu, nu am semnat ca presedinte nici un act si nu am avut nici stampila. Mare minune !....ce sa vezi, ce cerere sa mai fie la dl.administrator, a inceput sa se prefaca ca o cauta, dar nu a insistat prea mult si in cele din urma a spus ca nu o gaseste, ca sigur a pus-o el bine prin actele de pe acolo, dar nu a gasit-o si mi-a zis sa fac alta cu data de atunci, iar asociatia , a spus el , ar fi data in judecata de CET pt. restante si la ANAF si cine stie ce sume cu dobanzi penalizatoare mai sunt si pe acolo, ca m-am speriat foarte rau, realizand ca facerea mea de bine nu se termina tocmai bine, in contextul in care, si administratorul asta a spus ca, nici el nu se mai ocupa de asociatie pt. ca in bloc s-au tras gaze, dar proprietarii nu si-au achitat datoriile catre CET si la ANAF si nu s-a platit impozitele pe asociatie, si dupa cate am inteles eu, cei care sunt trasi la raspundere in instante pentru restantele asociatiei sunt presedintele si ceilalti membri din comitetul executiv. Cum sa procedez ca cererea mea de demisie sa ramana la actele asociatie si sa nu mai dispara, pt. ca administratorul a zis ca nu exista registru cu numar de inregistrare , unde sa imi inregistreze cererea?Ce ma sfatuiti sa fac ?:(
Cel mai recent răspuns: ynocentta , utilizator 10:34, 14 Iulie 2016
Convocati comitetul executiv intr-o sedinta. Acolo, in fata membrilor comitetului executiv,, va prezentati demisia. Nu este cazul sa faceti ceva scris, exemplare... Consemnati ceea ce discutati in aceasta sedinta intr-un proces verbal pe care-l intocmiti pe loc. Administratorul nu are nici o treaba cu demisia presedintelui sau a celorlati membri din comitet. Daca nu aveti registru de PV, mergeti la o librarie si cumparati un caiet studentesc de 100 de pagini. In acesta intocmiti PV pe care o sa-l semneze membrii comitetului executiv. Odata cu aceasta demisie desemnati dintre membrii prezenti la sedinta un vicepresedinte care preia atributiunile presedintelui. Vicepresedintele are obligatia ca in termen de 3 luni sa convoace adunarea generala pentru alegerea altui presedinte, completarea comitetului...
Consemnati acestea in PV.
Repet, administratorul nu are nici o implicare in toate acestea.
Daca vreti va faceti o copie, o poza a acestui proces verbal.
Asa trebuia sa procedati de mult, atunci cand ati decis sa va dati demisia.
Functia de presedinte onorific nu exista in legislatia asociatiilor de proprietari.
Daca nu ati fost aleasa presedinte in adunarea generala si nu ati avut incheiat contract de mandat atunci nu ati fost presedinte.
Prin urmare nu aveti ce demisie sa va dati deoarece nu ati avut nicio functie in conducerea asociatiei de proprietari.

In alta ordine de idei, in perioada in care ati fost "presedinte de onoare" v-ati implicat in vreun fel in activitatea asociatiei de proprietari, ati avizat listele de plata, v-ati intalnit cu ceilalti membrii ai comitetului executiv, ati luat vreo decizie impreuna cu acestia, ati aprobat cheltuieli pentru bunul mers al asociatiei?

In doi ani ati citit vreodata legislatia specifica asociatiilor de propritari, legea 230 si HG1588?

Stampila se afla in grija presedintelui si nu a administratorului, ce cauta la administrator?

Va putem sfatui functie de statutul avut in conducerea asociatiei de proprietari, de presedinte cu contract de mandat sau de simplu bagator de seama adica de "presedinte de onoare".
Adica un fel de iliescu.
Din expunerea dv rezulta ca nu stapaniti dispozitiile in vigoare care guverneaza infiintarea,
organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari
Administratora a facut toate actele pentru constituirea asociatiei

Administratorul este angajatul asociatiei de proprietari,care in speta dv nu exista infiintata,deci o persoana a desfasurat demersuri pentru constituirea asociatiei
Chiar daca un tert sa ocupat de actele pentru constituirea asociatiei,dv in calitate de presedinte -legea nu prevede functia de "onorific ",trebuia sa fi semnat cererea de infiintare,statutul asociatiei,etc
Acum dupa atatia ani administratora a fugit cu un alt barbat si l-a lasat pe barbata-sau si a lasat asociatia cu stampila in grija altui administrator, eu afland anul trecut

Ca administratora a fugit cu cine a dorit nu este caz singular dar ca dv ati aflat abia anul trecut...dar dv lunar nu verificati activitatea documentele,listele de intretinere ?
Nu exista comitet executiv,nu exista cenzor?
Nu inseamna ca daca veti inregistra o cerere de demisie,nu puteti fi inclusa in cercul de persoane care sa raspunda pentru incalcarea dispozitiilor in vigoare,in situatia in care asociatia ar fi parte in vreun litigiu in instanta sau se vor dispune verificari,expertize contabile aferent perioadei in care s-au acumulat debite

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Functia de vicepresedinte si secretar aecobob aecobob Buna ziua Va rog sa ma lamuriti ce presupune, practic, functia de vicepresedinte la o asociatie de proprietari in afara de specificatia de la Art.21(3) : ... (vezi toată discuția)
Demiterea administratorului angelica82 angelica82 Buna seara.Locuiesc pe o scara de bloc cu 43 aparatmente.Din cauza unor neregului sesizate de mai multi vecici si din cauza unor salarii colosale pe care ... (vezi toată discuția)
Demisie presedinte asociatie de proprietari mihaisorin3 mihaisorin3 Buna ziua. Din motive personale vreau sa-mi dau demisia din functia de presedinte de asociatie de locatari . In acest sens am afisat un convocator de ... (vezi toată discuția)