Va propun urmatoarea speta:
Un angajat a fost concediat de la angajatorul X si ulterior instanta a anulat decizia de concediere, a dispus reintegrarea si a obligat angajatorul X la rectificarea inregistrarilor din carnetul de munca.
Pe perioada cat s-a desfasurat litigiul de munca, salariatul respectiv s-a angajat la o alta firma Y, la care activeaza si in prezent si la care pastreaza carnetul de munca.
Sentinta respectiva a fost executata de catre angajatorul X, persoana respectiva a fost reintegrata si apoi a doua zi a incetat raporturile de munca cu acordul partilor.
Problema este ca angajatorul X a fost obligat de instanta sa rectifice inregistrarile din carnetul de munca, insa documentul respectiv se afla la angajatoul Y (completat corespunzator).
Ce ar trebui sa faca angajatoul X in aceasta situatie pentru a duce la indeplinire obligatie respectiva?
1. Daca fostul angajator are un salariat autorizat sa inregistreze in carnetele de munca, sa ia carnetul de munca si sa-l duca acolo ca persoana in cauza stie ce sa faca.
2. Daca cumva carnetul de munca a fost la ITM, se duce acolo si ii face modificarile legale.
3. In ambele cazuri sa duca si o copie dupa hotararea judecatoresca.
Pentru a evita orice neregula , nu ar putea sa primeasca angajatul decizia de la judecator si sa mearga cu ea la noul loc de munca , unde sa faca inscrisurile in Carnet la locul unde se afla acum?
Nu, noul angajator Y, daca are dreptul de a tine cartile de munca in unitate, nu poate sa faca decat inregistrari privind contractul de munca incheiat cu acesta, si perioada lucrata acolo.
Cu privire la contractul de munca incheiat cu firma X cu care a avut litigiul, nu se pot face modificari in cartea de munca decat fie de firma X, daca are dreptul de a tine cartile de munca ( daca are inspector personal autorizat de ITM), fie de ITM, in cazul in care cartile de munca nu se pastrau in unitate ci la ITM, exact asa cum v-a scris d-l Tudor Valeriu.