Am nevoie de ajutor, sfat din partea celor ce au avut astfel de situatii.
Voi expune cat mai explicit cu putinta speta:
Un angajat are contract de munca (nedeterminat / 8 ore/zi) la firma X cu incepere de la data de 01.01.2008, la 03.03.2008 i'au inchis contractul (cu acordul angajatului) din varii motive si au deschis un nou contract de munca la firma Y ( nedeterminat / 8 ore/zi ) acest contract la data de 31.03.2009 a fost modificat printr-un act aditional timpul de lucru la 2 ore /zi ( cu acordul angajatului) si a fost deschis un nou contract 01.04.2009 ( cu 8 ore /zi / nedet.) pe prima firma X .....
Acum vine si necazul meu, am cumparat carnet de munca, cand angajatul avea CM pe firma Y , inspectoarea nu a vrut sa opereze acest carenet de munca desi nu am insistat, iar acum cand a fost facuta ultima modificare omul are nevoie de carnetul de munca cu vechimea la banca, iar inspectoarea nu a vrut sa-i inregistreze decat ultimul contract de munca ( care este de la 01.04.2009) sub pretextul ca nu o poate inregistra celelalte contracte decat cand se inchide CM -ul de pe firma Y.
astept raspuns si intrebari de la cei ce nu au inteles speta
Carnetul de munca se poate completa in baza actelor doveditoare legale oricand in cadrul derularii unui contract
Inregistrarea unui contract de munca anterior se face in baza unei adeverinte eliberate de angajatorul anterior si vizata de ITM (adevrinta care se elibereza angajatului daca acesta nu a avut cate de munca).
Un inspector RU trebuie sa stie aceste lucruri :)
Iar in Decretul 92 din 1076 privind carnetul de munca gasim urmataorele:
Art. 8. - (1) Rectificarea din oficiu a inscrierilor efectuate, precum si refuzul de a inscrie in carnetul de munca unele date rezultind din acte sau de a efectua rectificarile unor inscrieri, se comunica celui in cauza, in scris si motivat, in termen de 15 zile de la data luarii masurii.
(2) Impotriva masurii luate potrivit alin. (1), precum si in cazul neeliberarii carnetului la incetarea activitatii, titularul carnetului de munca se poate adresa cu plingere la judecatoria in a carei raza teritoriala isi are sediul unitatea care a luat masura respectiva, in termen de 30 de zile de la data comunicarii.
(3) Plingerile se vor solutiona de catre judecatorie, cu precadere, cu citarea partilor, instanta constituindu-se conform art. 2 din Legea nr. 58/1968, cu modificarile ulterioare.
(4) Hotaririle pronuntate de judecatorii in solutionarea plingerilor sint definitive.
Ati pus la dispozitia persoanei abilitate pentru completarea carnetului de munca adeverinte de vechime de la cealalta unitate vizate de ITM ? Daca nu , imi pare rau ,dar persoana nu poate opera modificarile solicitate.
Actele duse la inspector sunt :
- am dus cm +decizie de incetare CM + adeverinta de vechime eliberata de angajator ( primul contract la firma X) si vizata de itm;
- am dus copie CM +acte aditionale de la firma Y ( inclusiv actul aditional prin care se reduce timpul de lucru 2 ore /zisi venitul)
- am dus actualul contract de la firma X cu 8 ore / zi cu incepere 01.04.2009
si rezultatul a fost ca nu a vrut sa treaca in carnetul de munca decat ultimul contract ce a inceput la 01.04.2009
Iar eu am insistat sa opereze carnetul de munca in urmatorul fel :
1. firma Y - 03.03.2008 deschis CM - lasi deschis
2. trecut vechimea de la primul contract ( de la firma X) adica adeverinta vizata de ITM
3. continua cu toate modificarile de salariu inclusiv actul aditional (firma Y) prin care a fost redus timpul de lucru la 2 ore / venitul si lasat deschis....
4 . inregistreza ultimul contract de munca ( firma X) si cam asta ar fi ........
Iar in momentul in care angajatul pleaca de la firma Y unde are CM 2ore/zi se elibereaza o adeverinta si pe baza ei se trece in Carnetul de munca
La contractul Y nu are functie de baza (de la 31,03,2008) si nu va fi trecut in carnetul de munca. Pentru acesta va solicita o adeverinta de la angajator pe care sa o duca la banca, alaturi de contractu lde munca in original si actul aditional .
Carnetul de munca va fi completat de la data de 01.04.2009, de catre angajatorul Y (inspectorul aferent). Va completa angajat pe durata nedeterminata de la 01,04,2009.
Apoi pe urmatorul rand inspectorul va completa in baza adeverintei de vechime pe care o aveti de la primul contract cu X. Daca aveti inspectorul la ITM, s/ar putea sa va refuze aceasta completare, asta e noua lor procedura. (pentru ca pierd documente). Deci nu insistati..ca nu va vor scrie.
Deci`: pentru a dovedi vechimea in munca la banca angajatul dvs va duce
1. copie dupa carnetul de munca (unde apare doar ultimul contract),
2. adeverinta de angajat + contract de munca original si copie (cf. cu originalul, semnata si stampilata de angajatorul Y)
3. si o copie dupa adeverinta de vechime de la primul contract cu X. )sa n ulase originalul la banca!... .ca nu se stie daca mai vizeaza ITM/ul o alta adeverinta...
Contractul de la Y nu se inscrie in carnetul de munca. Nu pot fi scrise 2 contracte care se suprapun ca perioada de timp. Cand a aparut carnetul de munca...oamenii aveau doar un serviciu.
E corect cum spuneti D-voastra , se inscrie contractul de baza si apoi celelalte contracte cu timp partial incetate .
Singura nedumerire - de ce sa refuze un inspector ITM sa faca inscrisuri in carnet? Nu sunt platiti cu 0,75 comision lunar ? :P Pentru suma aceasta sa serveasca cum trebuie contribuabilul ...
Carte de munca
alinaion82
Buna ziua!
Am si eu o nelamurire.
Avem o persoana care a fost angajata pana in luna iunie in cadrul societatii noastre, dar cartea de munca a tinut-o aks. ... (vezi toată discuția)