Buna ziua,
Am urmatoarea situatie:
-un salariat lucreaza cu cim cu norma intreaga la firma x avand functia de economist si are cim cu 2 ore la firma y, tot economist. Intre timp, salariatul vrea sa inceteze cim cu norma intreaga de la firma x si sa treaca cu functia de baza la firma y. Este corect sa-i fac incetarea de contract la firma x si un act aditional de schimbare a timpului de munca la 8 ore, a salariului, precum si a nr. de zile de CO? Mentionez ca firma este administrata de acelasi administrator. Daca este suficient sa-i fac un act aditional, in carnetul de munca ii voi inregistra mai intai contractul de munca cu timp partial cf. art. 12 al. (1) coroborat cu art. 101.1. al. (1), iar apoi actul aditional? (Asta dupa ce va prezenta carnetul de munca incheiat de catre firma x)
Imi cer scuze daca nu sunt prea explicita. Vreau doar sa stiu daca este corect si legal sa-i fac doar un act aditional la contractul cu timp partial, precum si modul in care ii voi face inregistrarea in carnetul de munca.
Va multumesc anticipat,
Camelia
Daca salariatul dorerste sa inceteze raportul de munca cunorma intrega o poate face in vaza art. 55 lit. b codul muncii, acordul partilor sau prin demisie potrivit art. 79 din acelasi cod, situatie pe care trebuie sa o inregistrati in carnetul de munca, Contractul in rimp partial ar trebui sa-l inregfsitrati numai dac salariatul isi alege functia de baza in viruttea acestui contrat pentru ca el poate solicita acrtea de munca urmins sa-si aleaga functia de baza la noul angjator.
cameliaborangic:
Eu as proceda exact cum ziceti dvs. Mi se pare mai corect si mai adevarat.
Dar la noi, ITM nu ne accepta asa ceva ci zice sa facem astfel:
-incetam CIM cu 8 ore si inregistram asta in carnetul de munca;
-incetam CIM cu 2 ore si cu aceeasi data ii facem alt CIM cu 8 ore, pe care il inregistreaza in carnetul de munca;
-pentru perioada cat a lucrat cu 2 ore i se da adeverinta de vechime.
Ar fi interesant cum se face prin alte parti!
Multumesc pentru raspunsuri.
Am vorbit ieri cu o inspectoare de la ITM, i-am prezentat si ei situatia si mi-a spus ca este foarte corecta procedura pe care vreau s-o aplic.
Tine de cum interpreteaza fiecare legea si cum intelege s-o aplice.
Eu o sa urmez intocmai procedura, asa cum am prezentat-o.
Daca o sa fie respinsa de catre ITM, o sa solicit motivarea scrisa pentru care nu a fost acceptata si o sa v-o prezint si dvs.
Multumesc inca odata pentru raspunsuri.
Camelia