Buna ziua!
Am fost angajatul unei companii pana cand mi-am dat demisia acum cateva luni. Intre timp, am pornit si un proces impotriva acesteia, deoarece nu mi-am primit banii pe mai multe luni.
Problema mea este ca nici pana in prezent nu mi-am primit adeverinta de vechime, decizia de incetare a contractului etc. si chiar am nevoie de ele. Avand in vedere ca am dat in judecata compania, acum sunt persona non grata in ochii lor si nu cred ca vor sa-mi dea vreun document.
Ce pot sa fac in acest caz:
1. Sa trimit o scrisoare recomandata cu confirmare de primire in care sa solicit decizia de incetarea a contractului, adeverinta de vechime si copie print screen din Revisal (apropo, pot sa cer copie din Revisal?!???) si sa mentionez ca sunt obligati sa mi le furnizeze in 15 zile, potrivit Codului Muncii? Si sa solicit sa mi le trimita prin posta cu plata la mine sau cum?
2. Sa trimit un e-mail in care sa solicit cele mai de sus?
Si mai am o intrebare: stiu din surse ca mi-au prelungit ilegal contractul in Revisal cu cateva saptamani. Atunci cand o sa-mi dea adeverinta de vechime cu incetarea ctr. in data lor "x", trebuie sa contest adeverinta sau e problema lor, ii priveste? Intreb, avand in vedere procesul meu cu ei, in care eu am specificat ca ctr meu a incetat dupa demisie, la data pe care eu o stiu. Pe mine nu ma dereanjeaza vechimea mai mare in munca pe care ei mi-au facut-o, insa nu vreau sa am probleme, avand in vedere procesul pe rol in care eu am precizat data legala la care ctr trebuia incetat. Ce ma sfatuiti sa fac?
Extrasul REVISAL trebuie sa fie certificat de reprezentantul legal al angajatorului sau de persoana imputernicita de angajator pentru conformitate cu originalul.
Am trimis scrisoarea cu confirmare de primire, dupa care mi s-a raspuns de catre angajator ca imi propune ziua x" pentru o intalnire in care sa-mi dea actele si banii (v-am spus ca nu mi-au platit cateva salarii bune). Le-am confirmat intalnirea in ziua propusa si m-am dus la ei si, ce credeti, angajatorul era intr-o sedinta cu doi dintre angajatii sai si am asteptat aproape 30 de minute fara ca acestia sa iasa, dupa care am decis ca am fost suficient de umilit si ca este evident ca nu vrea sa-mi dea niciun act si am decis sa plec. Le-am scris ulterior ca, avand in vedere ca nu au dat curs intalnirii si m-am deplasat inutil la sediul lor, le solicit actele sa mi le trimita prin posta cu conf. de primire. Mi-a scris avocataul lor ca ii pare rau ca m-am deplasat degeaba :), ca a uitat si ca ma suna saptamana asta pt a rezolva.
Din cate stiu de la o alta colega, mai demult, nu i-au acceptat cererea sa-i trimita actele de vechime prin posta si i-au solicitat expres sa se duca la sediu pt a-si ridica actele. Oare pot sa ma oblige sa ma deplasez iar personal si sa refuze sa mi le trimita prin posta? Nu imi doresc sa mai fiu iar umilit si sa ma deplasez inutil. Am un serviciu si fac eforturi pentru a ma deplasa la ei. Ce pot sa fac? Sa astept termenul de 15 zile sa treaca si sa ma duc la ITM daca nu imi trimit actele prin posta, asa cum le-am solicitat?
Multumesc anticipat pt raspunsurile voastre!
Atat timp cat nu exista nicun text de lege care sa-l oblige sa vi le comunice prin posta, angajatorul nu are o astfel de obligatie.
Probabil ca o sesizare la ITM il va putea sensibiliza sa vi le comunice prin posta, dar nici inspectorii ITM nu-l pot obliga sa vi le comunice prin posta.