avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 457 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Impozite şi taxe locale Chiriasii, persoane fizice, platesc impozit pe ...
Discuție deschisă în Impozite şi taxe locale

Chiriasii, persoane fizice, platesc impozit pe imobilul inchiriat?

Sunt profesor si am primit de la Primaria Mangalia, in anul 2002, prin Serviciul Public de Asistenta Sociala, o locuinta spre inchiriere in baza Legii locuintei 114/1996.
In luna octombrie 2014 am primit o instiintare de la Serviciul Taxe si impoziteo modificare legislativa prin HGnr.50 din 25.01.2012 pentru modificare si completarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571 din 2003 privind Codul Fiscal, prin care al.2 al pct.17 se modifica astfel: "(2) In cazul cladirilor proprietate publica sau privata a statului ori a unitatilor administrativ teritoriale, concesionate, inchiriate, data in administrare ori in folosinta, dupa caz, se datoreaza taxa pe cladiri, care reprezinta sarcina fiscala doar pentru persoanele juridice, concesionarii, locatari,titulari ai dreptului de administrare sau de folosinta, dupa caz, in conditii similare impozitului pe cladiri. Daca o persoana juridica - concesionar, locatar,titular al dreptului de administrare sau de folosinta - incheie ulterior contracte de concesiune, inchiriere, administrare sau folosinta pentru aceeasi cladire cu alte persoane, taxa pe cladiri va fi datorata de utilizatorul final". Intrebarea mea este: Este corect sa achit impozitul incepand cu 2012 cu penalizarile aferente in conditiile in care am primit instiintarea in octombrie 2014? Este corect acest impozit platit de chiriasi?
Cel mai recent răspuns: NicoT , utilizator 12:39, 17 Noiembrie 2014
Persoanele fizice nu datoreaza taxa pe cladiri pentru cladirile proprietate publica sau privata a unitatilor administrativ-teritoriale inchiriate, potrivit normelor metodologice ale art 249, alin 3, cod fiscal :
[ link extern ]