Sunt de curand angajata la o societate SRL si mi s-a cerut sa concep un ROI (exista unul total depasit de noutatile legislative, si cu masuri abuzive). Am refacut totul in concordanta cu tot ce a aparut nou in Codul muncii si cel la nivel national, chiar daca nu e total pe placul angajatorului, si am informat si angajatii in cadrul unei sedinte apecial pt.asta. Am nevoie de raspunsul si parerea dvs. privind corectitudinea si legalitatea catorva articole incluse deoarece am cativa angajati care refuza sa semneze :
1. Am specificat la obligatiile angajatilor "Să respecte în totalitate prevederile prezentului regulament şi să păstreze confidenţialitatea privind conţinutul acestuia."
2. La drepturile angajatilor la concediul de odihna am specificat ca "au dreptul, în fiecare an calendaristic, la un concediu de odihnă plătit, cu o durată minimă de 21 zile lucratoare, iar în raport cu vechimea lor în muncă, astfel:
Vechimea în muncă şi Durata concediului de odihnă
până la 5 ani 21 zile lucrătoare
între 5 si 10 ani 24 zile lucrătoare
peste 10 ani 26 zile lucrătoare
* conform art. 140 din Legea nr. 53 / 2003 - Codul muncii
Pentru tinerii în vârstă de până la 18 ani, durata concediului de odihnă este de 24 zile lucrătoare."
(cand si cum se poate aplica acest drept al angajatilor ? am numit si 2 reprezentanti ai salariatilor, nu e ok?)
3. La timpul de munca am specificat "Orele de lucru vor fi efectiv dedicate lucrului, nu altor activităţi personale. Pentru a putea respecta programul de lucru, luaţi în calcul toate pauzele dedicate cafelei şi/sau fumatului, în aşa fel încât să nu fie afectată durata timpului de muncă." (eternele obiceiuri....timpul trece, lefa merge, noi cu drag muncim!)
4. la Obligatiile angajatilor : "sa fumeze in spatii special amenjate iar in lipsa acestora este strict interzis" (se fumeaza in afara spatiului, respectiv in curtea societatii - oamenii au inteles ca le interzicem fumatul !)
5. in Dispozitiile finale "confirmarea aducerii la cunostinta sub semnatura individuala a prezentului regulament se va anexa la contractul individual/colectiv de munca". (obliga angajatorul sa dea fiecarui angajat 1 ex. ROI sa-l ia acasa ?)
1. Dispozitiile despre care faceti vorbire sunt ok.
2. Conform Codului Muncii, regulamentul intern se întocmeşte de către angajator, cu consultarea sindicatului sau a reprezentanţilor salariaţilor, după caz.
Daca ati respectat aceasta procedura, atunci refuzul de a semna prezentul RI de catre unii salariati poate constitui abatere disciplinara.
3. Conform aceluiasi Cod,
(1) Regulamentul intern se aduce la cunoştinţă salariaţilor prin grija angajatorului şi îşi produce efectele faţă de salariaţi din momentul încunoştinţării acestora.
(2) Obligaţia de informare a salariaţilor cu privire la conţinutul regulamentului intern trebuie îndeplinită de angajator.
(3) Modul concret de informare a fiecărui salariat cu privire la conţinutul regulamentului intern se stabileşte prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau, după caz, prin conţinutul regulamentului intern.
(4) Regulamentul intern se afişează la sediul angajatorului.
Ca urmare, nu dati fiecarui salariat un exemplar din RI, ci afisati un exemplar la sediul angajatorului, care sa poata fi consultat oricand.
1. Asa cum a zis colega mea, @pakos, angajatorul face Regulamentul intern. El numai se consulta cu salariatii, dar forma finala ii apartine.
2. Salariatii semneaza ca au luat la cunostinta, nu ca sunt de acord sau nu.
3. Daca unul sau mai multi salariati considera ca RI cuprinde prevederi ilegale se pot adresa instantei judecatoresti.