avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 386 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Salarii
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Salarii

Am lucrat ca medic veterinar la Romsuintest Peris SA din 28 iulie si pana acum. Problema mea cea mai mare este ca mie nu mi s-a mai dat salariul di luna Septembrie.Aceasta societate este in insolventa din 2011 si pe data de 13.11.2014 administratorul societatii ne-a anuntat ca se va inchide unitatea. Cum as putea sa-mi recuperez banii pe luna septembrie si octombrie? Ce pasi trebuie sa urmez? Ce trebuie sa fac pt a-mi cere drepturile?
Va rog sa ma ajutati.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 08:15, 16 Noiembrie 2014
Daca firma intra in lichidare veti primi banii din FONDUL DE GARANTAREA A SALARIILOR. Va dura ceva timp pana atunci, de ordinul lunilor.
si ce trebuie facut ca sa pot optine salariile din faondul de garantare?
Din resursele Fondului de garantare se suportă următoarele categorii de creanțe salariale, conform art. 13 din Legea nr.200/2006 :
a) salariile restanțe;
b) compensațiile bănești restante, datorate de angajatori pentru concediul de odihnă neefectuat de salariați, dar numai pentru maximum un an de muncă;
c) plățile compensatorii restante, în cuantumul stabilit în contractul colectiv de muncă și/sau în contractul individual de muncă, în cazul încetării raporturilor de muncă;
d) compensațiile restante pe care angajatorii au obligația de a le plăti, potrivit contractului colectiv de muncă și/sau contractului individual de muncă, în cazul accidentelor de muncă sau al bolilor profesionale;
e) indemnizațiile restante, pe care angajatorii au obligația, potrivit legii, de a le plăti pe durata întreruperii temporare a activității.

Din Fondul de garantare nu se suportă contribuțiile sociale datorate de angajatorii în stare de insolvență.

Art. 14 din același act normativ stabilește că suma totală a creanțelor salariale suportate din Fondul de garantare nu poate depăși cuantumul a 3 salarii medii brute pe economie pentru fiecare salariat, iar acesta reprezintă salariul mediu brut pe economie comunicat de Institutul Național de Statistică în luna în care s-a deschis procedura insolvenței.

Creanțele salariale prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. a), c), d) și e) se suportă pentru o perioadă de 3 luni calendaristice, aceasta fiind anterioară datei la care se solicită acordarea drepturilor și precedă sau succedă datei deschiderii procedurii insolvenței.

O altă solicitare privind plata creanțelor salariale poate fi facută numai dacă perioada prevăzută la alin. (2) este mai mică de 3 luni.

Stabilirea cuantumului creanțelor salariale cuvenite salariaților și efectuarea plății acestora se realizează de agențiile teritoriale, la cererea scrisă a administratorului sau lichidatorului angajatorului în stare de insolvență.

Cererea trebuie însoțită de următoarele documente:
a) copie de pe hotărârea Judecătorească definitivă de deschidere a procedurii de insolvență;
b) copie de pe hotărârea judecătorească prin care s-a dispus măsura ridicării parțiale sau totale a dreptului de administrare;
c) situația creanțelor salariale aferente perioadelor prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) și/sau art. 15 din lege, întocmită de administrator sau lichidator, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezentele norme;
d) copii de pe pontajele care atestă prestarea muncii de către salariați în perioadele prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) și/sau art. 15 din lege, pentru creanțele salariale prevăzute la art. 13 lit. a) și e) din lege;
e) copii de pe statele de plată care atestă existența creanțelor salariale aferente perioadelor prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) și/sau art. 15 din lege;
f) copie de pe contractul colectiv de muncă aplicabil la nivelul angajatorului în stare de insolvență;
g) copii de pe contractele individuale de muncă ale salariaților care au suferit accidente de muncă sau boli profesionale;
h) copii de pe certificatele medicale pe baza cărora se acordă, potrivit legii, indemnizația pentru incapacitate temporară de muncă datorată accidentelor de muncă și bolilor profesionale;
i) copii de pe procesele-verbale de cercetare a accidentelor de muncă, întocmite, potrivit legii, de autoritatea competentă;
j) copii de pe formularele de declarare finală a bolilor profesionale, întocmite, potrivit legii, de autoritatea competentă;
k) copii de pe fișele de lichidare ale persoanelor ale căror raporturi de muncă au încetat în perioadele prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) și/sau art. 15 din lege.
[ link extern ]

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pot lua cele 3 salarii medii pe economie? maria16 maria16 Sunt somera de anul trecut din septembrie iar societatea (societatea este in insolventa) a inceput din ianuarie sa dea o anumita suma fixa pe luna la cei ... (vezi toată discuția)
Salarii restante achitate din fondul de garantare redguy973 redguy973 Buna seara, Lucrez la firma ROMSTRADE ,firma aflata in insolventa,iar de salariile restante pe lunile septembrie,octombrie si noiembrie intreband la AJOFM ... (vezi toată discuția)
Drepturile unui salariat intr-o intreprindere aflata in insolventa denisaraul denisaraul lucrez intr-o societate aflata in insolventa;nu am mai primit salariul din noiembrie 2013,dar sunt in continuare zilnic la serviciu;astept oricand sa primesc ... (vezi toată discuția)