Cumparaturile pe persoana juridica din alta tara din UE ( aprovizionare cu marfa) fara TVA (inreg in Reg Intracomunitar, platitoare TVA - la client); este suficienta stampila pe factura si semnatura celui care vinde sau trebuie si chitanta eliberata pentru factura respectiva in cazul platilor cash in Italia in cazul meu ???
Unul spune ca este suficient Factura semnata si apoi mai sus stampilata si cu mentiunea "Achitat in data xx.xx.2014" si ca procedează de mult asa la achizitii din UE.
Celalalt expert contabil cred ca habar nu are de legislatia UE, si spune ca trebuie chitanta !
buna ziua ,sa inteleg ca se poate incasa si pe baza de chitanta de la o firma din UE?facem livrari intracomunitare si avem facturi catre firme din belgia,italia incasate cu chitanta in euro .cand am vazut i-am zis administratorului ca nu e bine ,am gresit ?
Sincer nu prea inteleg ce a-ti spus administratorului ... dar Expert contabilul spune ca nu priveste statul Roman cum si daca am platit eu acea factura si ca este un raport strict intre mine ca firma din RO si firma din IT care mi-a emis o factura si pe care a semnat ca s-a achitat si a si stampilat.
Problema apare la contabila mea care imi cere si chitanta aferenta platii catre firma din IT conform respectivei facturi.
Oricum urmeaza sa merg astazi la contab. sa discutam problema .. ori face cum vreau eu si imi inchide facturile ori schimb contabilia.
normal ca va trebuie si chitanta pt factura daca a fost achitata numerar altfel cum stingeti datoria fata de furnizor ,cu factura doar o creati dar chitanta e cea care o lichideaza .eu ma referam la faptul ca i-am spus administratorului ca nu putem incasa numerar de la firme externe ci doar prin virament bancar .iar in cazul dv am inteles ca ati facut achizitii din italia cu factura si chitanta .este corect acest mod de plata/incasare si in cazul firmelor din UE ?