Am urmatoarea problema: Am achizitionat de la eMAG un telefon pe care l-am scapat din buzunar dupa 2 saptamani. In urma loviturii capacul telefonului a fost usor avariat in coltul din dreapta sus. Am luat legatura cu service-ul Depanero, le-am explicat situatia si mi-au cerut sa le trimit telefonul pentru diagnostic si reparatie. Telefonul urma sa fie trimis mai departe la Quick Service, ei fiind service-ul autorizat pentru rapararea marcii telefonului meu. Telefonul a fost primit de catre cei de la Depanero pe 16.10.2014 si trimis mai departe catre Quick Service. Dupa 2 saptamani in care nu am primit nici un raspuns, in urma unui apel telefonic catre Depanero, am primit un mail (pe 28.10.2014) prin care ma anuntau ca telefonul prezinta urme de socuri mecanice si carcasa deformata. Pretul pentru remediere era de 450 lei. Am acceptat suma si, pentru ca mi s-a parut cam mare, am cerut si un deviz detaliat de reparatie. Dupa alte 2 saptamani, in care am sunat la Depanero periodic si am avut si un schimb de e-mail-uri, m-au anuntat ca telefonul poate fi ridicat din service imediat dupa plata facturii de 450 lei (17.11.2014). Am facut plata a doua zi si in ziua urmatoare, 19.11.2014 am mers sa ridic telefonul. Surpriza a fost mare: Capacul schimbat era de alta culoare, se auzea un zornait in interiorul telefonului (zgomot inexistent initial) iar pe display apar acum niste dungi ca acele care apareau pe vechile televizoare cu tub.
Am refuzat telefonul. Depanero mi-a trimis astazi un mail in care imi spun ca telefonul a fost trimis inapoi in service-ul autorizat pentru a se solutiona problema.
Ce pot sa fac in aceasta situatie? Am platit 450 de lei pe o reparatie care a fost de fapt o avariere. Deviz de reparatie nu am primit nici pana la aceasta data.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr 174/2008 spune:
"Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului."
Avand in vedere ca mie mi-a fost returnat telefonul intr-o luna de zile, pot cere inlocuirea lui cu altul nou?
As putea sa-mi recuperez si cei 450 de lei platiti pe acea asa zisa reparatie?