avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 375 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general contabilitate PFA
Discuție deschisă în Contabilitate în general

contabilitate PFA

Ce documente se mai intocmesc in cazul pfa ? pe langa facturile cu care intra marfa si incasarile din revanzarea marfii?
Multumesc
Cel mai recent răspuns: Daniela Vorovenci , Consultant fiscal 09:37, 1 Iunie 2009
lili5 a scris:

Ce documente se mai intocmesc in cazul pfa ? pe langa facturile cu care intra marfa si incasarile din revanzarea marfii?
Multumesc

Potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, contribuabilii care obtin venituri din activitati independente sunt obligati sa organizeze si sa conduca evidenta contabila in partida simpla, cu respectarea reglementarilor in vigoare privind evidenta contabila, si sa completeze Registrul-jurnal de incasari si plati, Registrul-inventar si alte documente contabile prevazute de legislatia in materie.
Contabilitatea in partida simpla nu presupune utilizarea planului de conturi general folosit de persoanele juridice care au obligatia sa conduca contabilitatea in partida dubla si sa intocmeasca situatii financiare anuale.
Ordinul nr. 1040/2004, publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 642 din 16/07/2004 aproba Normele metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal.

In relatiile cu persoanele juridice, contribuabilii sunt obligati sa intocmeasca factura pentru sumele incasate atat pe baza de chitanta, bon fiscal etc., cat si prin banca. In relatiile cu persoanele fizice, contribuabilii sunt obligati ca, pentru sumele incasate prin banca, sa intocmeasca factura. Platitorii de taxa pe valoarea adaugata vor intocmi factura fiscala in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Pentru inregistrarea veniturilor din activitati independente, contribuabilii vor utiliza, in functie de specificul activitatii si de necesitatile proprii, formularele cu regim special de tiparire, inseriere si numerotare, prevazute in prezentele norme metodologice, dupa caz:
- Chitanta (cod 14-4-1);
- Factura (cod 14-4-10/aA) si Factura fiscala (cod 14-4-10/A);
- Bon de comanda-chitanta (cod 14-4-11/a si cod 14-4-11);
- Fisa de magazie a formularelor cu regim special (cod 14-3-8/b);
- Monetar (cod 14-50-61);
- Extras din borderoul de plati din data de…………. (cod 14-4-20).

Pentru fiecare tip de activitate desfasurata, se va intocmi Fisa pentru operatiuni diverse (cod 14-6-22/b) in care se vor inregistra toate documentele in ordine cronologica.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Baza legala pt. utilizarea "monetarului" va rog sa-mi spuneti care sunt normele legale care stipuleaza utilizarea si completarea "monetarului". (vezi toată discuția)
Cum inregistrez fiecare operatie? iusti38 iusti38 Buna ziua, As avea o intrebare si anume:Avem o Intreprindere Familiala,nou infiintata.Intrebarea este cum si in ce acte trec toate aceste operatii pe care le ... (vezi toată discuția)
Registru de incasari si plati Maganu Geta Maganu Geta Cum se completeaza? Ce trebuie scris? Ce operatiuni trebuie trecute aici? Trebuie trecuta si factura si val. nirului sau doar val. facturii si ... (vezi toată discuția)