avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 763 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... dreptul la munca-salariu
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

dreptul la munca-salariu

Buna ziua.Am si eu o nelamurire.Eu sunt inginer.In cartea de munca sunt trecuta ca inginer si contractul de munca este si el semnat pe post de inginer cu norma de 8 ore pe zi 5 zile pe saptamana si am un salariu de 780 lei brut.Contractul l-am semnat in anul 2005 cu salariu de 680 lei brut.Din 2006 pana in octombrie 2008 contractul a fost suspendat pt ca am stat 2 ani in concediu crestere copil.Acum mi-am reluat serviciul in baza aceluiasi contract.Este corect sa am acest salariu de mizerie si daca nu ce as putea face?Va multumesc
Cel mai recent răspuns: Daniela Vorovenci , Consultant fiscal 14:10, 1 Iunie 2009
Parerea mea este ca ar trebui sa vorbi cu angajatorul sa va renegocieze salariul in conformitate cu art. 40 alin. (1) din Contractul colectiv de munca unic la nivel national pe anii 2007 – 2010, inregistrat la Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei sub nr. 2895/21/ la data de 29 decembrie 2006 si publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea V, nr. 5 din 29 ianuarie 2007, care stabileste coeficientii minimi de ierarhizare, salariile de baza minime brute lunare ale angajatilor vor fi urmatoarele:

a) pentru muncitori:
1. necalificati = 600 lei;
2. calificati = 720 lei.

b) pentru personalul administrativ incadrat in functii pentru care conditia de pregatire este:
1. liceala = 720 lei;
2. postliceala = 750 lei.

c) pentru personalul de specialitate incadrat pe functii pentru care conditia de pregatire este:
1. scoala de maistri = 780 lei;
2. studii superioare de scurta durata = 900 lei.

d) pentru personalul incadrat pe functii pentru care conditia de pregatire este cea de studii superioare = 1.200 lei.
Sunteti angajata la stat sau la angajator privat?
1. Daca in CIM aveti functia de inginer inseamna ca angajatorul v-a angajat pe un post ce necesita studii superioare.
2. Conform CCMUNN pe anii 2007-2010, art.40(1), ar trebui sa aveti la aceasta data un salariu minim de 1200 lei. daca salariul minim negociat este mai mare de 600 de lei, atunci salariul dvs. trebuie sa fie de minim dublul acelui salariu.
3. Daca lucrati in sectorul bugetar, acolo sunt grile de salarizare aprobate de stat.
4. Discutati cu angajatorul sa se conformeze legii.
5. In caz contrar ar fi bine sa va gasiti un alt loc de munca conform pregatirii dvs.
Nu aveti decat posibilitatea de a solicita angajatorului sa va modifice salariul in conformitate cu dispozitiile legale in materie.
Mai concret d-voastra trebuie sa aveti pe CIM minim 1200 lei brut.
lore69 a scris:

Buna ziua.Am si eu o nelamurire.Eu sunt inginer.In cartea de munca sunt trecuta ca inginer si contractul de munca este si el semnat pe post de inginer cu norma de 8 ore pe zi 5 zile pe saptamana si am un salariu de 780 lei brut.Contractul l-am semnat in anul 2005 cu salariu de 680 lei brut.Din 2006 pana in octombrie 2008 contractul a fost suspendat pt ca am stat 2 ani in concediu crestere copil.Acum mi-am reluat serviciul in baza aceluiasi contract.Este corect sa am acest salariu de mizerie si daca nu ce as putea face?Va multumesc

Cereti o renegociere. functia pe care o detineti necesita studii superioare...ceea ce inseamna ca minimul pe care tb sa il aveti in carnetul de munca este de 1200 ron

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Sariul minim caniculesei caniculesei Buna ziua! Va rog sa-mi spuneti daca s-a schimbat cumva salariul minim pe economie de la data de 1 octombrie 2009. Multumesc! (vezi toată discuția)
Salarul - cfr Nicoleta Silvia Hulpus Nicoleta Silvia Hulpus Am vazut ceva salar minim de 700 lei in domeniul transporturi. Oare si CFR-ul se inscrie aici? Sau la ce se refera ... care transporturi....cunoaste cineva ... (vezi toată discuția)
Salar minim pe economie oana aniela oana aniela Va rog sa mi spuneti daca s a modificat salariul minim pe economie, Multumesc (vezi toată discuția)