Intr-o institutie publica centrala, in care toti angajatii sunt contractuali - nu functionari publici, care este baza legala pentru constituirea unei Comisii de disciplina?
Numai art. 247 - 252 din Codul Muncii este suficient?
In alta ordine de idei, in institutie exista un sindicat reprezentativ - care nu a fost invitat sa desemneze o persoana, ca membru in comisia de disciplina. Este corect?
In speranta unor raspunsuri prompte, va multumesc anticipat.
Da, prevederile Codului muncii sunt cele care stau la baza constituirii unei comisii de cercetare disciplinara si eventual ale Regulamentului Intern ale institutiei dvs; in ceea ce primeste neinvitarea sindicatului la a desemna un membru in comisia respectiva, o consider corecta atata timp cat in notificarea catre salariatul cercetat s-a specificat de catre institutie ca salariatul are posibilitatea sa apeleze la un reprezentant al sindicatului din care face parte sau la un avocat care sa participe la audierea salariatului respectiv in cadrul cercetarii disciplinare!
Constituirea si numirea membrilor comisie de disciplina este un drept al angajatorului. Acesta nu este obligat sa invite sindicatul sa propuna ca membru intr-o comisie de disciplina un membru al sau.
Sa inteleg ca HOTARARE GUVERNULUI nr. 1.344 din 31 octombrie 2007 (*actualizata*)
privind normele de organizare si functionare a comisiilor de disciplina, nu se aplica la noi?
In conformitate cu art. 3 a acestei HG: "În cadrul fiecărei autorităţi şi instituţii publice se constituie, prin act administrativ al conducătorului autorităţii sau instituţiei publice, o comisie de disciplină."
Multumesc frumos.
Totusi - ART. 59 dih HG 1344/2007, stipuleaza: "Orice referire şi orice trimitere în actele normative existente, la data intrării în vigoare a prezentului act normativ, la Hotărârea Guvernului nr. 1.210/2003, cu modificările ulterioare, se vor considera referire la prezenta hotărâre".
In trecut, in institutia noastra, aceste comisii se numeau conform HG 1210/2003 iar ulterior conform HG 1344/2007. De ce nu mai asimileaza acum prevederile HG 1344/2007?
Suntem totusi autoritate publica centrala, chiar daca suntem angajati contractuali.
Dar macar, aceasta comisie se aduce la cunostinta salariatilor? Ordinul prin care se numeste aceasta comisie de disciplina ce trebuie sa cuprinda (trebuiesc specificate atributiile, valabilitatea etc.)?
Daca nu se aduce, ce se poate intreprinde?