Buna ziua
Sunt student la zi care beneficiaza de pensie de intretinere de la unul din parinti.
As dori sa imi spuneti daca pot pierde dreptul de a primi pensie de intretinere (pana la teriminarea sudiilor universitare dar nu mai tarziu de 26 de ani) daca :
- eu ma inscriu la o alta facultate (care are cu totul alta specializare) in anul 1 si renunt la cea prezenta unde sunt anul 2 ?
- ma inscriu anul 1 la o facultate din alta tara dar cu aceesi specializare desi am facut deja 2 ani de studiu la facultatea prezenta ?
Toate intrebarile de mai sus pot fi considerate ca motive de incetare a pensiei de intretinere?
Pe ideea ca daca ma transfer de la o facultate la alta de la o specializare la alta asta nu ar fi scopul continuarii studilor? desii in sentinta este precizat ca voi primi aceasta pensie pana la definitivarea studilor dar nu mai tarziu de 26 de ani.
Mentionez ca inaintea facultatii la care sunt acum am urmat o facultate la fara taxa timp de 1 an dupa care m-am inscris la facultatea la care sunt anul 2 acum si doresc sa reincep facultatea precedenta dar in alt oras unde este acreditata si recunoscuta.(motivul pentru care am renuntat la ea prima oara).
Pentru facultatile din tara, conditia este sa fie acreditata de stat, nu conteaza ca schimbati facultatea atat timp cat conditiile sunt indeplinite in continuare. Nu cunosc despre situatia in care facultatea este in alta tara (posibil ca ar trebui sa fie recunoscuta de tara noastra).
Multumesc pentru raspuns.