in vara am achizitionat de la un Domn o motocicleta, cu acte de Franta, care se potriveau cu numerele scrise pe una din seriile de sasiu.
Aparent era tot ok din punctul de vedere al actelor, cel putin asa mi sa parut mie.
Azi am mers cu ea la RAR, unde se dovedeste ca Placuta care continea seria identica cu actul Francez a fost pusa ulterior, neautorizat, iar seria motorului nu corespunde cu a doua serie inscriptionata pe sasiu. Practic are 3 serii de 3 feluri si doar una corespunde cu actele.
Aceste tehnicalitati eu nu le stiam la achizitie, iar vanzatorul (am contract de mana)spune ca pe el nu il intereseaza, sa fac ce vreau, el nu imi da banii inapoi.
Acum, eu ma bucur ca cei de la RAR nu mi-au adus politia pe cap, dar am ramas cu o gaura serioasa in buget si cu un vehicul "periculos"/ilegal.
Ce ar trebui sa fac? ma poate sfatui cineva?
sa merg la politie, sa depun plangere la parchet?.....
Greu de dovedit inselaciunea!
Conteaza foarte mult ce este scris in actul pe care l-ati incheiat cu vanzatorul.
Si luati-o usor cu plangerea sa nu va treziti langa vanzator, acuzat de cine mai stie ce !
Daca vanzatorul e abil si are tupeu (adica a ,,exersat" tehnica asta), nu prea aveti ce-i face!
Bine era daca verificati la RAR motocicleta inainte de a sari cu banii!
Politica site-ului nu-mi permite sa va dau un sfat ,,eficient", dar il puteti banui.
da am intales, am mai vb cu cineva si o plangere la tribunal e gratuita.
De verificat nu prea se verifica la RAR orice nimic,+ pt aia ar fi trebuit sa o duc la rar pe banii mei si inapoi...
solutia 'eficienta'.....nu ma consoleaza.
eu am un contract model de pe net ce se foloseste cam peste to la vanzari deastea. eu sunt acoperit , cred....nu sunt in schimb consolat de zeci de ore lurate la morot degeaba.
Si nu sunt consolat de banii aruncati pe fereastra, deci cel mai probabil voi depune o actiune la parchet in zona domiciliului.
Dar tot asta inseamna ca , nu pot sa o instrainez pana ce nu e gata procesul nu ?
OK, pe rand.
1. seria sasiului este stantata pe cadru. Ala este elementul principal. Corespunde actului/actelor?
2. motorul este CONSUMABIL si deci nu are nevoie de numar, in sensul ca exista CI care au motor trecut cu F.S. (fara serie). Cat timp pe act sunt trecute datele, francezul putea schimba motorul, lucru permis in tot UE! Exista o singura regula, la schimbarea motorului trebuie sa exista act de provenienta, insa asta e valabil pt proprietar doar la schimbarea motorului, ulterior nu mai conteaza.
3. consultarea in baza europeana de date returneaza un document in care sunt trecute toate modificarile si istoricul acelui autovehicul, in cazul dvs. motocicleta. Daca doar i se pare suspicios inginerului de la RAR, acest lucru poate fi rezolvat usor in baza acestui document. Cat timp NU este declarat furat nu poate sa faca nimic. Eu asa stiu, nu arunca cu noroi :D
4. vina iti apartine ca nu ai verificat acul de identitate cu seria stantata!
5. schimba RAR-ul. Poate fi si exces de zel. Si inca un sfat .. nu fi tare in gura, vorbeste frumos si vei avea de castigat. (nu spun ca ai facut invers, e doar un sfat general)
cu stima,
PS: nu depunde plangere, daca motocicleta era furata, la consultarea in baza europeana de date era semnalat imediat si venea politia direct la tine. e un sistem automat, nu poate fi controlat.
Inmatriculare masina
rares85
Buna ziua
Ce posibilitate am sa inmatriculez o masina adusa din germania si ducand-o la r.a.r sa gasit ca seria caroserie prezinta un cordon de sudura,seria ... (vezi toată discuția)