Buna ziua,
Va supun atentiei stuatia cu care ma confrunt dupa achizitionarea unui apartament (luna noiembrie a anului 2013), prin programul „Prima Casa” intr-un complexul rezidential.
Apartamentul este situat la ultimul etaj si deasupra are o mansarda tehnica. Dupa mutarea in acest apartament (15 decembrie 2013) si odata cu inrautatirea vremii am constatat ca in conditii de vant, din mansarda se aude un zgomot de “troncaneala” metalica/lemnoasa continua. Desi am fost asigurati(verbal) la momentul cumpararii ca apartamentul nu are elemente din rigips am aflat ulterior ca tavanul este compus dintr-o simpla placa de rigips si prins pe o strucura metalica. Zgomotul din mansarda se aude atunci cand vantul se intensifica(peste 15 km/h) si este imposibil de suportat, astfel incat am ajuns sa verificam pagina web a INMH, sa vadem daca o sa dormim sau nu noaptea urmatoare.
O a doua problema, tot din categoria problem fonice, este liftul. Acesta are amplasata cutia tehnica(nu stiu exact denumirea) pe etajul nostru si alaturata unui perete de pe scara. atunci cand este folosit(la plecare si la sosire) conectorii cauzeaza niste zgomote care se aud in tot apartamentul si de asemenea pe parcursul mersului sau se aude un “uruit” continuu.
Alta problema o reprezinta izolatia fonica a peretilor comuni care este foarte slaba (aud vecinii cand folosesc baia si ce vorbesc).
Cand am constat ca imobilul prezinta aceste vicii am luat legatura cu vanzatorul care m-a asigurat ca problema va fi remediata insa nu a facut decat sa se prezinte pentru a constata existenta viciilor, cu indicarea pe scurt a unor solutii ce nu au lamurit toate aspectele pe care propunerile acestuia le ridica. Motiv pentru care, am trimis mailuri si notificari(adresa scrisa la biroul dezvoltatorului cu numar de intrare 75/22.02.2014) catre vanzator pentru a-i solicita explicatii suplimentare, fara succes. Ultima solutie propusa a fost taierea tavanului (dormitoare si sufragerie) pentru a vedea exact ce cauzeaza aceste zgomote, din mansarda neputand fi identificata sursa zgomotului. Insa nu ni se ofera nicio garantie ca situatia va fi rezolvata daca se procedeaza asa. Tindem sa nu fim de accord cu aceasta solutie in situatia in care acest apartamentul ne-a fost vandut "nou", am platit pretul cerut iar acum constatam ca trebuie sa facem reparatii capitale in el. Mai mult, daca am dori sa vindem acest imobil asa cum el ne-a fost vandut, nu vom putea obtine niciodata o suma apropiata de cea pe care am achitat-o. Pe scurt, fara remedierea problemei, apartamentul pierde semnificativ din valoarea pe care ar avea-o un apartament aflat in conditii normale.
Cele doua probleme de mai sus ne cauzeaza nopti nedormite si oboseala si ne scad capacitatea de a ne face datoria la locul de munca. Mi se pare normal sa cerem liniste(linistea unui camin). Mentionez ca daca mi se aduceau la cunostiinte aceste defectiuni sau probleme nu acceptam sa achizitionez apartamentul.
Am incercat initial sa aduc aceasta situatiue in atentia ANPC insa acestia si-au declinat competenta si m-au indrumuat sa ma adresez Inspectoratului de Stat pentru Constructii (am trimis o adresa pentru a afla cum poate interveni institutia in solutionarea acestor situatii).
Intrucat toate demersurile noastre pentru a ajunge la un acord cu vanzatorul pe cai amiabile au ramas fara rezultat, in ciuda promisiunilor acestuia, va rugam sa ne spuneti ce demersuri sunt necesare pentru a se ajunge la solutionarea situatiilor descrise mai sus si care sunt sansele de castig.
Va multumesc