Ca persoana juridica imi ridicam extrasul de cont lunar din sucursala bancii .Este adevarat ca din luna august imi venea si pe mail extras dupa fiecare operatiune .
La inceputul lunii noiembrie am solicitat in agentie un extras de cont pentru luna octombrie . De aceasta data mi s-a spus ca intrucat imi vine si pe mail va trebui sa solicit un duplicat si ca imi va fi perceput un comision de 10 lei, Am fost de acord sa mi se retina 10 lei pentru extras insa ulterior( la cateva minute) am observat ca imi lipsesc 70 lei din cont. Am mers din nou la banca si mi s-a spus ca banca mi-a retinut cei 70 lei pentru duplicat la extrasul de cont. Mentionez ca nu aveam decat sapte tranzactii facute in acea luna iar fiecare tranzactie imi aparea pe cate o pagina. Mi s-aspus ca mi-au eliberat sapte extrase de cont si mi-au luat 70 lei. Am mers si la directorul bancii care a fost foarte agresiv si mirat totodata ca il pot deranja . Acesta mi-a spus ca am folosit serviciile bancii si trebue sa platesc. Deasemenea mi-a mai spus ca trebue sa fiu fericit ca banca nu mi-a luat bani si pentru lunile din urma in care am ridicat extras din sucursala si nu am fost taxat.
Daca pentru sapte pagini(spate operatiuni0 mi-au fost luati din cont suma de 70 lei ma intreb ce se intampla daca aveam 20 de operatiuni sau mai multe as fi platit 200 lei sau mai mult pentru un duplicat de extras?
Am cont si la alta banca si am cerut parerea si altor banci despre aceasta situatie. In nici o banca din Romania nu se intampla acest fenomen: sa mergi la banca si sa soliciti un duplicat la un extras lunar iar ei sa iti taxeze comision pentru fiecare zi in care ai avut operatiuni - 7 extrase.
Ulterior am facut si o plangere pe site ul bancii la sediul central iar astazi la peste o luna de zile am primit un raspuns din partea acestora in care imi spuneau ca este corect sa fiu taxat cu 70 lei intrucat eu am avut sapte extrase nu unul. Sunt banci la care poti sa ai si 50 de operatiuni si 100 de pagini si comisionul pentru duplicat este intre 15 lei la unele banci si pana la 30 lei la alte banci (indiferent de cate operatiuni ai in luna respectiva)
Mentionez ca in aceeasi zi am inchis si contul la aceasta banca.
As vrea sa va intreb daca este corecta situatia cu care eu ma confrunt . Daca totusi este corect cum am fost taxat atunci ma intreb de ce nu am fost informat corect in banca despre acest lucru. Mi s-a spus ca voi fi taxat cu 10 lei pentru extrasul solicitat si nu 10lei pe operatiune sau pagina si ca eu am 7 pagini deci imi va fi luat un comision de 70 lei.
Ca persoana juridica nu poti face reclamatie la protectia consumatorului pentru ca solutia ce ti se propune este sa-i dai in judecata.
Ce pot face eu in aceasta situatie?
Va multumesc!
Situatia prezentata de dvs. este una clara prin care banca isi jecmaneste clientii. Sincer nu am mai auzit de asa ceva si incerc cu greu sa gasesc o explicatie logica. Intr-adevar duplicatele extraselor se platesc dar nu tin cont de nr. de pagini sau operatiuni. Singura explicatie ar fi urmatoarea: exista atat extrase lunare cat si extrase zilnice. Dvs. v-au transmis extrase zilnice si v-au taxat pentru fiecare extras in parte. Ce puteti face? Faptul ca v-ati inchis contul este cea mai buna masura. Eventual trimiteti o adresa la sucursala centrala a institutiei in care sa spuneti ce s-a intamplat. De multe ori cei de la centru nu stiu ce fac cei din teritoriu. Restul solutiilor (cu judecata) sunt costisitoare si nu isi au rostul.
Am depus plangere la banca centrala si cam in 35 de zile am primit si raspuns. Acestia imi spun in scris ca este corect comisionul pe care mi l-au luat deoarece mi-au inmanat sapte extrase...
Nu este vorba de suma de 70 de lei ci mai degraba este vorba de principiu. Ar fi fost mult mai frumos daca in momentul in care m-am intors la banca si am intrebat ce se intampla, angajatii si-ar fi cerut scuze pur si simplu pentru incidentul creat. Ma lipseam pur si simplu de acesti bani si poate as fi inteles ca a gresi e omeneste insa acestia mi-au vorbit atat de nepoliticos si neprofesionist totodata incat chiar am fost foarte deranjat. Sunt convins ca nu sunt singurul lor client care se afla in aceasta situatie. Ma gandesc ca unii poate nici nu isi verifica tranzactiile cum poate si eu as fi facut daca nu verificam cardul inainte de a solicita extras .
Ma intreb daca exista totusi o institutie peste sucursala centrala care poate trage la raspundere pe cel care a gresit in cazul meu.
1pagină de operatiune (adică un extras per operațiune) x*7operațiuni*x10lei/extras=70lei
Extrasul cu toate operațiunile poate fi solicitat pe o singura pagina.
Incercați să vedeți dacă vor sa dea. Daca dau, este greseala operatorului căruia i-a fost lene să gândească.
Pe problema cu extrasul trebuie sa vedeti ce scrie in contractul cu banca.
Daca nu scrie nimic despre asa ceva pot aparea probleme pentru ca nu mai este vorba de reguli contractuale si va taxeaza cum vor ei.
Dar, obligatoriu trebuie sa va anunte care este costul.
Bancile nu vor sa dea la studiu nici contractele de imprumut pentru a se merge la avocat cu ele in scopul informarii persoanei imprumutate.
Este un abuz dar oamenii nu isi exercita drepturile ca nu prea au timp.
Inainte de a semna un act cu o banca ai dreptul de a cunoste continutul contractului si de a te informa.
A te informa inseamna ca ai dreptul de a obtine actul pe care urmeaza sa il semnezi si eventual sa mergi cu el la avocat.
Unele banci zic sa vina cu avocat, dar cand suna avocatul zic ca nu au timp in acea zi...
Adica vor ca oamenii sa semneze aiurea contractele si sa se inrobeasca la banci.
Se poate intampla sa nu dea un credit daca aud de avocat.
Oricum nu l-au da pentru ca ar fi conditii care avocatul le-ar refuza.
Greu cu bancile...
Poate face cineva o asociatie care sa lupte impotriva abuzurilor bancilor si sa le ceara toate modelele de contracte astfel incat refuzul bancii sa duca omul la asociatie de unde sa afle ce va semna.
Bancile au contracte de adeziune si sunt contracte tip ca regula de baza.