Sunt PFA neplatitor de TVA si faceam pana acum contabilitatea in partida simpla. Aveam registrul de incasari si plati.
1.Cum va trebui din 2015 sa fac contabilitatea, va trebui sa platesc o contabila autorizata sau voi putea face mai departe eu contabilitatea(nu am cursuri de contabilitate)?
2.Registrul de evidenta fiscala va fi publicat probabil doar in primul trimestru din 2015, pana atunci in ce registru conduc contabilitatea?
3.Ce alte noutati aduce pentru un PFA aceasta modificare?
Mai jos prevederile noi din codul fiscal.
Multumesc.
Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
„Reguli generale de stabilire a venitului net anual din activităţi independente, determinat în sistem real, pe baza datelor din contabilitate
Art. 48
(1) Venitul net anual din activităţi independente se determină în sistem real, pe baza datelor din contabilitate, ca diferenţă între venitul brut şi cheltuielile deductibile efectuate în scopul realizării de venituri cu excepţia situaţiilor în care sunt aplicabile prevederile art. 49 şi 50.
…………………………………………………….
(8) Contribuabilii pentru care determinarea venitului anual se efectuează în sistem real au obligaţia să completeze Registrul de evidenţă fiscală, în vederea stabilirii venitului net anual.
(9) Modelul şi conţinutul Registrului de evidenţă fiscală vor fi aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice.“
Potrivit prevederilor Art.I alin.1 din OUG nr.79/2014 pentru modificarea si completarea Legii contabilitatii nr.82/1991,art.1 alin.(5)se modifica astfel :"Persoanele fizice care desfasoara activitati in scopul realizarii de venituri au obligatia sa conduca evidenta contabila pe baza regulilor contabilitatii in partida simpla sau,la optiunea acestora,pe baza regulilor contabilitatii in partida dubla,potrivit reglementarilor emise in acest sens,cu exceptia situatiei in care in legislatia fiscala se prevede altfel ".Fata de cele de mai sus,dvs. puteti tine la fel contabilitatea ,in continuare,pe baza registrului jurnal de incasari si plati.
Mai adaug urmatoarele :La art.VI din OUG se prevede ca reglementarile contabile prevazute la art.I pct.1 se aproba prin ordin MFP,care se emite in termen de 60 de zile de la data publicarii in M.O. a OUG.Aceasta inseamna ca pana la data de 10.02.2015 trebuie aprobate aceste reglementari.
Registrul de evidenta fiscala este folosit in cazul societatilor comerciale platitoare de impozit pe profit ca document extracontabil unde se trece modul cum s-a calculat impozitul pe profit. Eu cred ca pentru acest lucru nu era necesar un registru cu regim special de inseriere si numerotare, tiparit pe foaie speciala cu elemente de siguranta, ceea ce presupune un cost pe masura: daca nu ma insel, in jur de 70 lei. (Daca am gresit, o sa corectez dupa ce ma documentez.)
De ce trebuie extins acest registru si la P.F.A., in conditiile in care S.R.L. care sunt microintreprinderi nu-l mai folosesc? Speram ca sensul sa fie inspre debirocratizare. Adica, sa fie scos si de la societatile comerciale iar nu introdus la orice taraba din piata.
Foarte adevarat ce afirmati. Parca acolo,undeva,este pus cineva sa incalceasca lucrurile. O fi poate asta o gaselnita "birocratica"pentru diminuarea evaziunii fiscale ???