avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 244 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Administrare asociatii de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Administrare asociatii de proprietari

Va rog sa imi spuneti, in cazul in care gestiunea asociatiei de proprietari este preluata de firma prestatoare de servicii cine incaseaza cheltuielile comune ale asociatiei iar daca exista restantieri ori devin restantieri pe parcursul derularii contractului cum se recupereaza restantele mai mari de 90 de zile prin instanta de judecata. Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: Dr.Virgil Dan Amza , Evaluator 23:12, 30 Decembrie 2014
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna ziua,
Conform Legii 230/2007 data scadentei cheltuielilor la asociatia de proprietari este de 20 de zile. Astfel, cei care devin restantieri la cheltuielile catre asociatie pot fi actionati in judecata. Ca un prim pas va sfatuim sa consultati un avocat pentru a le intocmi restantierilor somatii/notificari prin intermediul carora sa le aduceti la cunostinta ca au omis plata cheltuielilor catre asociatie. In cazul in care acesti omit plata si dupa primirea somatiilor puteti incepe procedura actionarii in instanta.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
restantele se recupereaza prin instanta, de asociatia de proprietari.
carmenmur a scris:

restantele se recupereaza prin instanta, de asociatia de proprietari.


Asta stiam, intrebarea mea este cine intocmeste documentele si ii actioneaza in instanta?
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Conform Legii 230/2007 data scadentei cheltuielilor la asociatia de proprietari este de 20 de zile.


Total gresit, termenul de achitare este de 20 de zile a cotelor lunare, dupa cele 20 de zile exista un termen de 30 de zile in care nu se calculeaza penalizari, deci dupa 50 de zile incep sa fie calculate penalizarile.
Asociatia are dreptul de a actiona un restantier dupa 90 de zile de restanta, dar nici o asociatie nu face acest lucru pentru o suma foarte mica.
Legea 230/2007 Articolul 49 (1)Asociatia de proprietari poate stabili un sistem propriu de penalizari pentru orice suma cu titlu de restanta, afisata pe lista de plata . Penalizarile nu vor fi mai mari de 0,2% pentru fiecare zi de intarziere si se vor aplica numai dupa o perioada de 30 de zile care depaseste termenul stabilit pentru plata, fara ca suma penalizarilor sa poata depasi suma la care s-au aplicat.
(2)Termenul de plata a cotelor de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari, afisate pe lista lunara de plata, este de maximum 20 de zile calendaristice.
Articolul 50 (1)Asociatia de proprietari are dreptul de a actiona in justitie pe orice proprietar care se face vinovat de neplata cotelor de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari mai mult de 90 de zile de la termenul stabilit.
(2)Actiunea asociatiei de proprietari este scutita de taxa de timbru.
(3)Sentinta data in favoarea asociatiei de proprietari, pentru sumele datorate de oricare proprietar, poate fi pusa in aplicare pentru acoperirea datoriilor prin orice modalitate permisa de Codul de procedura civila.


Dar inainte de a actiona in justitie, exista si alte metode de recuperare: esalonarea, mediator.
Iar de actionarea in justitie trebuie sa se ocupe firma de administrare, impreuna cu presedintele care trebuie sa fie proprietar din condominiu.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Continuare la raspunsul dat anterior!
Legea 230/2007 Articolul 31 (1) Presedintele asociatiei de proprietari reprezinta asociatia in derularea contractelor si isi asuma obligatii in numele acesteia. El reprezinta asociatia de proprietari in relatiile cu tertii, inclusiv in actiunile initiate de asociatie impotriva unui proprietar care nu si-a indeplinit obligatiile fata de asociatie sau in procesele initiate de un proprietar care contesta o hotarare a adunarii generale a proprietarilor.


Dar si cei de la firma care administraza asociatia, pentru ca acestia au situatia exacta a fiecarui apartament.
Iar incasarile lunare se pot face de catre un angajat al firmei de administrare, sau de catre un casier angajat al asociatiei, depinde de clauzele din contract!

Alte discuții în legătură

Cheltuieli de executare pe listele asociatiei de proprietari ContSters362803 ContSters362803 Buna seara! Administratorul a trecut suma ce reprezinta Cheltuielile de Executare Silita in totalul lunar al cheltuielilor de intretinere cu titlul de ... (vezi toată discuția)
Oprirea apei la asociatia de proprietari lenny lenny Buna, In blocul in care stam sunt foarte multi restantieri si am primit deja a doua notificare ca se va taia apa la tot blocul daca nu se recupereaza ... (vezi toată discuția)
E normal sa ni se inchida apa? ma6num ma6num este normal ca pentru o persoana (apartament) sa fie taiata apa pe toata scara???? un singur rau platnic??? #-o (vezi toată discuția)