de curand am demisionat de la ultimul loc de munca dar fara sa mai scriu o demisie pe hartie si fara sa mai fie semnat de catre director asa cum trebuia si bineinteles refuza sa-mi dea decizia de incetarea locului de munca. intrebarea mea este simpla cum obtin decizia fara a apela la firma respectiva????
In nici un fel.Decizia va trebui sa fie redactata si semnata de fostul angajator, asa ca nu poate nimeni altcineva sa emita aceasta decizie.Dar daca ati plecat fara sa acordati preavizul care eara prevazut in CIM, s-ar putea ca acel angajator sa va faca probleme.
Vedeti si prevederile codului muncii.
Art. 81
(1) Prin demisie se intelege actul unilateral de vointa a salariatului care, printr-o notificare scrisa, comunica angajatorului incetarea contractului individual de munca, dupa implinirea unui termen de preaviz.
...
(4) Termenul de preaviz este cel convenit de parti in contractul individual de munca sau, dupa caz, cel prevazut in contractele colective de munca aplicabile si nu poate fi mai mare de 20 de zile lucratoare pentru salariatii cu functii de executie, respectiv mai mare de 45 de zile lucratoare pentru salariatii care ocupa functii de conducere.
...
(8) Salariatul poate demisiona fara preaviz daca angajatorul nu isi indeplineste obligatiile asumate prin contractul individual de munca.
buna ziua
am citit codul muncii la articolul 81 si spune ca salariatul poate demisiona fara preaviz daca angajatorul nu isi indeplineste obligatiile asumate prin contractul individual de munca. la mine a fost programul de munca care n-a fost respectat si bineinteles el nu vrea sa-mi dea nici-o decizie de incetarea locului de munca ceea ce in contract scrie ca este obligat ca in termen de 30 zile trebuie trimisa prin posta. bineinteles ca refuza sa faca acest lucru intrebarea mea este unde as putea depune o plangere??
Potrivit art.8 alin.3 lit.a si b din HG nr.500/2011, coroborat cu art.34 alin.5 C.mun., la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM.
Asadar, mai intai depuneti o solicitare scrisa la angajator si daca refuza si in urma acestei solicitari , atunci va puteti adresa ITM-ului.
Demisie cu previz
Lmihai56
.
Sunt medic rezident an 5 angajat la un spital municipal din provincie ,cu CIM(si anexe) perioada nedeterminata din 2010. urmarea concursului pe post la ... (vezi toată discuția)