avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 592 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... TECHEM - Sigilare robinet termostatic
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

TECHEM - Sigilare robinet termostatic

Cum ma pot apara impotriva abuzurilor firmei TECHEM, care pur si simplu imi baga cu tupeu mana in buzunar, obligandu-ma sa platesc ceva ce nu consum, prin impunerea cu forta a unui serviciu pe care nu-l folosesc, nu-l doresc si de care nu am nevoie? Lista abuzurilor acestei firme este lunga, am facut chiar si unele demersuri de atentionare care insa nu au avut nici un rezultat pt ca nici macar nu se sinchiseste sa raspunda la sesizari si cereri. Principiul dupa care se ghideaza este: "cainii latra, ursul trece" - nu conteaza ca incalca legea, ca ignora reclamatiile cetatenilor, important este sa ne ia/fure banii ca oricum nu-i mai putem recupera. Din cate am citit pe internet, TECHEM este o firma cu o reputatie extrem de proasta tocmai din cauza acestor abuzuri si incalcari dovedite ale legii prin care isi fura clientii. Nu pot sa cred ca la 25 ani de la Revolutie am ajuns sa fiu la cheremul unor hoti ordinari deghizati in firme "serioase" care isi bat joc cu nerusinare de cetatenii pe spinarea carora huzuresc, fara teama de a fi trasi la raspundere. Asta s-ar intampla intr-un stat de drept, unde cetatenilor li se respecta drepturile si cei care le incalca sunt aspru pedepsiti Am solicitat pe 3 noiembrie firmei TECHEM sa-mi sigileze robinetul de la caloriferul din bucatarie, astfel incat sa nu mai poata fi folosit si sa nu se factureze consum pausal. Din iarna 2009/2010 caloriferele mele nu au mai functionat nici macar o zi, nici chiar atunci cand afara au fost minus 20 grade, fapt demonstrabil cu facturile emise de TECHEM in toata perioada asta. Acest fapt a fost posibil, printre altele, si datorita renovarii complete a garsonierei mele in august 2009, prilej cu care am facut si lucrari de termoizolare, care au facut practic inutila functionarea caloriferelor. Blocul meu a fost contorizat de catre Techem in anul 2008 sau 2007, nu mai tin bine minte, cu niste repartitoare a caror "durata de viata" cf specificatiilor tehnice de pe site-ul Techem este de 10 ani. Din febr anul trecut repartitorul instalat pe caloriferul din bucatarie nu a mai functionat, fapt de care am aflat abia in martie cand am primit factura la caldura pe luna februarie si am vazut calculat consumul pausal, contrar prevederilor legale care se aplica in aceasta situatie. Am facut atunci o contestatie consistent argumentata cu toate prevederile legale pe care le-a incalcat, dar nu am primit nici un raspuns. La telefon mi s-a spus insa ca trebuie sa mi se monteze un alt dispozitiv, care ma costa 130 lei, fara sa se faca macar o expertiza tehnica a aparatului defect, pt a se vedea cauza nefunctionarii, intrucat in Ord. ANRSC 233/august 2004 se spune ca “ Utilizatorul are obligatia sa suporte costurile repararii sau înlocuirii grupurilor de măsurare/contoare, montate în incinta sa, în cazul în care acestea au fost deteriorate sau descompletate din culpa sa” - ceea ce nu era cazul meu. Nu am fost de acord cu montarea altui repartitor, asa ca am decis sa solicit sigilarea robinetului termostatic. Si acum ATENTIE: intrucat consumul pausal se calculeaza in cazul unui calorifer necontorizat dar functional, in cazul unui calorifer nefunctional nu are ce sa se calculeze, fiind ca si debransat, deci logic si corect este sa se calculeze consum ZERO. (Sigilarea robinetului are ca efect imposibilitatea utilizarii caloriferului prin impiedicarea manevrarii robinetului, operatiune reversibila la nevoie, spre deosebire de debransare.) Dar nici aceasta solicitare nu a avut vreun rezultat. A venit cineva de la TECHEM cu cateva zile inainte de Craciun sa faca o verificare a repartitoarelor, a constatat ca citirea de la dispozitivul din camera indica aceeasi valoare ca la ultima citire din iarna trecuta, deci consum ZERO - si ca repartitorul din bucatarie este nefunctional - cf reclamatiei din martie 2014, i-am explicat si lui de ce doresc sigilarea robinetului, a facut un proces verbal de constatare si atata, a zis ca nu stie nimic de cererea mea si ca oricum nu are cum sa sigileze robinetul, de ca si cum asta ar implica cine stie de tehnologie nedescoperita inca. I-am dat chiar solutia simpla cum se poate face acest lucru, dar a zis ca nu este de competenta lui si ca o sa comunice cererea mea serviciului tehnic din cadrul firmei. Oricine ar avea cativa neuroni ar gandi ca daca si ultima citire a dispozitivului montat pe caloriferul din camera indica tot consum ZERO, la fel ca in ultimii 5 ani, este cat se poate de logic, normal si plauzibil ca in bucatarie nu pot avea alt consum, deoarece nu dorm si nu-mi desfasor activitatile zilnice acolo. M-am obligat inclusiv sa accept orice control oricand pt verificarea integritatii sigiliului si sa suport toate consecintele legale in cazul in care se constata desigilarea si folosirea frauduloasa a caloriferului. Nu doar ca tot fara rezultat a ramas si acest demers, dar m-am trezit din nou cu un consum facturat pausal pe luna noiembrie, asa cum s-a intamplat si in luna februarie. Deci continui sa fiu batjocorita, ignorata si furata de catre aceasta firma, tocmai pt ca sunt o amarata fara bani care nu isi permite sa se lupte in justitie pt a i se face dreptate. As dori sa stiu ce lege din tara asta ma obliga sa platesc un serviciu pe proprietatea mea pe care nu-l folosesc, nu-l doresc si de care nu am nevoie?? Cum pot obliga TECHEM sa sigileze robinetul ca sa nu-mi mai factureze consum pausal si cum pot recupera prejudiciul produs pana acum? Am facut o cerere similara si la RADET, dar de acolo mi s-a raspuns ca este de competenta firmei care factureaza consumul individual, RADET intervenind doar in cazul debransarii – ceea ce eu nu doresc.
Ultima modificare: Luni, 5 Ianuarie 2015
coryzalia, utilizator
Cel mai recent răspuns: coryzalia , utilizator 14:17, 9 Ianuarie 2015
De ce va trece la pausal daca va citeste repartitorul ? Problema e a celor 3 lei incasati lunar pt acel calorifer.
Imi trece pausal ca cica asa prevede legea: daca un calorifer functional este necontorizat, se considera consum pausal, daca este contorizat se plateste cf citirii. Daca repartitorul este defect - ca in cazul de fata - se considera calorifer necontorizat si sunt pusa sa platesc un consum pausal, desi nu folosesc acel calorifer. Se vede ca nu prea ati inteles ce am scris si care este problema: repartitorul respectiv nu functioneaza din febr anul trecut, nu am bani sa montez altul (130 lei) si nici nu as avea nevoie din moment ce eu nu folosesc acel calorifer de 6 ani. De aceea am solicitat sigilarea robinetului, pt a-l face nefunctional si drept urmare sa nu mai fiu obligata sa platesc ceva ce nu consum in mod evident. Nu este vorba de cei 3 lei pt citirea lunara, ci de 130 lei si de faptul ca nu folosesc acel calorifer, dar sunt obligata sa platesc consum pausal, adica sunt FURATA PE FATA!!!!!!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Alte solutii legale pentru a nu mai plati un nou repartitor montat pe un calorifer care este oprit de la robinetul termostat sesa10 sesa10 Va rog, care sunt alternativele legale in cazul defectarii unui repartitor, pentru a nu mai fi nevoita sa platesc un seviciu de care nu am beneficiat ? Suma ... (vezi toată discuția)
Completare date privind ,,modificarea citirilor la repartitoarele de caldura" sesa10 sesa10 Va rog, din nou sa ma ajutati cu prvire la problema sesizata mai demult referitoare la modificarea citirilor la repartitoarele de caldura, pentru ca am ... (vezi toată discuția)
Desfiintare calorifer bucatarie Luminita-Carina Luminita-Carina Buna seara! Doresc sa-mi desfiintez caroriferul cu repartitor de la bucatarie, deoarece este tip placa (nu degaja multa caldura) si imi redecorez bucataria, ... (vezi toată discuția)