avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 497 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general SRL vs PFA
Discuție deschisă în Contabilitate în general

SRL vs PFA

Detin in SRL si activitatea principala pe care o desfasor acuma este de inchirieri. M-am gandit sa devin PFA insa am unele nelamuriri, printre care:
-Pe SRL am si o masina in leasing. Intrebarea ar fi daca se poate transfera contractul pe PFA din punct de vedere contabil. Stiu ca pentru asta trebuie sa fie de acord si firma de lesing dar ma intereseaza ce se intampla din punct de vedere contabil, cum ramane cu avansul si ratele achitate pana acuma, pot cesiona contractul PFA-ului pentru o suma de bani sau pur si simplu se face doar transferul. Si ce se intampla mai departe, ratele la leasing vor vi cheltuieli deductibile sau nu?
-De asemenea mai am unele obiecte de inventar, casa de marcat, aceeasi intrebare le pot transfera sau vinde PFA-ului sau care ar fi procedura?

-Mai departe intrebarea ar fi de contabilitatea PFA-ului, pot sa ma descurc singura sau este nevoie in continuare de contabil?
-Am inteles ca se depune o singura declaratie pe an, este adevarat sau nu?

-Daca suspend activitatea pe SRL, asta inseamna ca nu se mai poate desfasura nici un fel de activitate? Mai trebuie depuse declaratii la Finante sau nimic?

-Daca obtez sa fiu platitor de TVA, atunci cum va fi cu declaratiile se depun tot lunar, trimestrial sau doar odata pe an? De asemenea cum va fi cu TVA de plata, deductibil, de rambursat?

-Am inteles ca impozitul este tot 16% dar din care suma? Din incasari sau tot ca si la SRL, din profit? Si cum va fi situatia cu cheltuieli deductibile, nedeductibile, tot ca si la SRL?

-De asemenea am auzit ca se plateste contributia la sanatate dar iarasi din care suma ? Din incasari sau din profit? Si daca nu o sa fie profit nu se plateste nimic sau este o suma fixa?


-Dar in cazul in care daca ma incadrez la norme de venit, iarasi cum o sa fie cu masina in leasing, cu TVA , cu bonuri fiscale, cu facturile, fiindca o sa am nevoie de facturi si/sau bonuri sa emit clientilor. Sau la norme de venit nu se mai emit facturi, chitante? Sau daca vreau sa emit facturi, chitante nu voi putea fi la norme de venit? Sau cum este fiindca nu inteleg? Inteleg ce sunt normele de venit adica se plateste un impozit fix anual dar atunci ce rost mai au facturile, ce se intampla cu ele, cum se contabilizeaza?


Va rog daca aveti si alte idei, sfaturi pentru aceasta situatie.
Ultima modificare: Duminică, 7 Iunie 2009
alina240, utilizator
Cel mai recent răspuns: Daniela Vorovenci , Consultant fiscal 10:16, 8 Iunie 2009
PFA este forma care este cea mai simpla.

Alberto Kurtyan
PFA este forma cea mai simpla pana acum....sa vedem peste putin timp daca atentia se va indrepta si asupra PFA si daca va reusi sa-si mentina forma simplista pe care o detine acum.
Mult succes,

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Infiintare pfa - datorii fiscale cristi100 cristi100 Buna ziua, am si eu o mica nelamurire. In momentul de fata sunt asociat intr-un SRL ce are datorii la stat. Doresc sa imi deschid PFA si vreau sa stiu daca ... (vezi toată discuția)
Traducãtor autorizat - care este cea mai buna forma de organizare? pfa? cristinacdt cristinacdt Buna tuturor, Sunt Trad autorizat de MJ. Vreau sa infiintez o firma pt ca am un contract cu o alta firma din afara pt prestari serv de traduceri si trebuie ... (vezi toată discuția)