Am depus o petitie la o institutie a statului, au trecut peste 50 de zile, nu am primit raspuns. Se poate depune o plangere penala? Ce pot face in acest sens?
Verificati in ce timp trebuie sa raspunda. CNCD de exemplu au termen 90 de zile si nici pe acela nu il respecta. Poate or mai fi si alte institutii care au prevazute termene mai mari de raspuns.
Am sa verific, de regula stiu ca institutiile trebuie sa raspunda la petitii in 30 zile, iar pentru situatii mai complicate, in 45 zile. Dar intreb: - Se poate depune plangere penala sau o reclamatie impotriva institutiei X sau a directorului de la aceea institutie? Unde trebuie depusa o astfel de plangere?
Din cate am inteles de pe forum trebuie actionat in contencios administrativ dar personal nu va pot da detalii ce inseamna acest lucru. Oricum la CNCD de exemplu (unde cunosc situatia mai bine) inclusiv cele 90 de zile ei le considera ca o recomandare nu ca un termen limita. O alta chestiune este legata de redactarea hotararii pentru care au un termen separat - inca 15 zile conform legii , 30 de zile termen comunicat in scris (in cazul meu) depasit deja de 5 zile.
Din punctul meu de vedere comentariile sunt de prisos.
PS
Vedeti mai jos email primit de la dansii. Am remarcat inca ceva. Sunt 30 de zile de la data luarii deciziei. Practic se depune petitie pe 02/09/2014 pentru care partile sunt citate sa se prezinte in 08/12/2014 (peste 90 de zile de la data petitiei - timp in care trebuia deja sa fie totul incheiat si sa se redacteze hotararea dupa inca maxim 15 zile). Dupa citatie mai trec cateva zile pana la luarea hotararii (or fi 5, 10 sau 128 de zile - nu am habar) urmand ca apoi sa mai treaca 30 de zile ca sa scrie ce s-a hotarat. Asta in conditiile in care legea spune maxim 90 zile + 15 pentru redactare. Chiar si asa .... de ce sa se mearga pe termenul maxim? ... probabil pentru ca se poate. De altfel cred ca daca nu ii bateam la cap cu email-uri nici macar citatia nu o primeam.
Având în vedere prevederile art. 20 alin. 4 din Ordonanţa de Guvern nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare (republicată), potrivit cărora soluţionarea unei sesizări se realizează cu citarea obligatorie a părţilor (prin orice mijloc care asigură confirmarea primirii), urmează ca părţile să fie invitate la sediul Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării în vederea soluţionării petiţiei 5860/02.09.2014.
Astfel, veţi primi citaţia în cel mai scurt timp. Audierile au fost stabilite pentru data de 08.12.2014, ora 10.00 la sediul Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării din str. Valter Mărăcineanu, nr. 1-3, etaj 2, camera 216, Bucureşti.
Menţionăm că neprezentarea părţilor nu împiedică soluţionarea sesizării.
De asemenea, vă informăm că după audierea părţilor dosarul va intra în şedinţa de deliberări a Colegiuli director. Membrii Colegiului director deliberează, în secret, în şedinţă. Imediat ce va fi luată o hotărâre în speţa dedusă soluţionării se va proceda la redactarea hotărârii. Termenul de redactare a hotărârii este de 30 de zile de la luarea deciziei.
2. art.1 din Legea nr.554/2004:
(1)Orice persoana care se considera vatamata intr-un drept al sau ori intr-un interes legitim, de catre o autoritate publica, printr-un act administrativ sau prin nesolutionarea in termenul legal a unei cereri, se poate adresa instantei de contencios administrativ competente, pentru anularea actului, recunoasterea dreptului pretins sau a interesului legitim si repararea pagubei ce i-a fost cauzata. Interesul legitim poate fi atat privat, cat si public.
...
3. art.297 C.pen. - Abuzul în serviciu
(1) Fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, nu îndeplineşte un act sau îl îndeplineşte în mod defectuos şi prin aceasta cauzează o pagubă ori o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice se pedepseşte cu închisoarea de la 2 la 7 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publică.
(2) Cu aceeaşi pedeapsă se sancţionează şi fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, îngrădeşte exercitarea unui drept al unei persoane ori creează pentru aceasta o situaţie de inferioritate pe temei de rasă, naţionalitate, origine etnică, limbă, religie, sex, orientare sexuală, apartenenţă politică, avere, vârstă, dizabilitate, boală cronică necontagioasă sau infecţie HIV/SIDA.
Neindeplinirea unui act in exercitarea atributiilor de serviciu poate constitui infractiunea de abuz in serviciu.
Nu pot da numele institutiei, dar aceasta institutie se ocupa cu eliberarea de certificate. Conducerea institutiei mi-a ridicat certificatul fara sa verifice temeiul legal. Am depus o petitie la institutia respectiva, cerand explicatii pentru ridicarea certificatului si, sa mi se spuna temeiul legal. Pana acum nu am primit nici un raspuns de la institutia respectiva. Eu nu pot sa-mi desfasor activitatea conform calificarii inscrise in certificat pentru ca mi-au ridicat acel certificat.
Plangerea penala conform art.297 cod penal cum ati zis, unde se depune? Astfel de plangeri se depun la politie sau parchet, asa stiu, sau trebuie depusa la instanta de contencios administrativ?