Buna ziua,
Sunt student si de ceva timp ma documentez despre administrarea unei afaceri pe internet cat mai legal posibil.
Proiectul meu este de a crea un website unde eu sa fiu intermediar intre doua persoane (un ofertant si un cumparator), rolul meu, fiind de a pastra banii aferenti serviciului respectiv pana cand cumparatorul este multumit. Un comision din suma respectiva fiind pastrata de mine.
Platile se vor face prin card bancar, serviciu oferit de un intermediar- MobilPay, acesta lucrand doar cu SRL/PFA.
Tatal meu detine deja un SRL(comert cu amanuntul), nefiind platitor de TVA si m-am gandit ca prin adaugarea unui cod CAEN as putea activa legal si pe internet cu proiectul meu. Dar totodata apar si probleme de contabilitate - am citit ca nu este necesara trecerea prin casa de marcat a incasarilor ce sunt facute prin card bancar, un extras de cont lunar fiind suficient. Totusi, daca intermediarul MobilPay face decontarea in contul bancar al firmei mele odata la 10 zile, fiind o singura suma,o singura tranzactie nu voi putea face dovada ca am avut mai mult de 1 serviciu comandat, eu totodata fiind nevoit sa fac din respectiva suma mai multe plati catre celor ce au completat servicii catre cumparatorii de pe website-ul meu.
Mic rezumat :) :
1. Ce cod CAEN trebuie atasat la SRL existent pentru activitatea ce doresc sa o desfasor eu ? "Comert cu amanuntul in mediu online", nu prea se potriveste.
2. Cum as putea gestiona cat mai corect veniturile tinand cont si ca suma de bani colectata de la membrii website-ului este trimisa odata la 10 zile spre contul meu, iar eu la randul meu trebuie sa o impart la mai multi membri, eu ramanand in final doar cu-comisionul serviciilor in cont ?
Eu ma gandisem ca intermediarul MobilPay sa-mi deconteze suma intr-un cont personal, iar eu in urma platilor catre clienti sa trimit ce ramane(comsionul meu) in contul bancar al firmei. Doar ca taxele de transfer al banilor ar fi prea multe si nici nu stiu cat de legal ar fi ca Fiscul sa vada ca veniturile vin dintr-un singur cont, fiind trecut tot pe numele cuiva din familie.
Va multumesc mult pentru atentie si posibile lamuriri !
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-urilor acestora.