avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 225 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... PFA din bloc, trebuie sa plateasca cheltuielile ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

PFA din bloc, trebuie sa plateasca cheltuielile curente pe persoana si pentru cel angajat.

Buna ziua
Vecinul nostru de la etajul 10 fiind persoana fizica autorizata are un angajat, cu care lucreaza impreuna in apartament.
Din legea asociatiei nu reiese daca aceasta persoana trebuie sa contribuie la plata facturilor de curent si de gunoi,(Suma acestor facturi sunt impartiti dupa numar de persoane din asociatie.
Unii vecini doresc sa figureze si acel angajat pe lista de plata.
As dori sa stiu cum este corect si legal sa procedam cu nr. de persoane din apartamentul respectiv.
Multumesc anticipat pentru informatie.

Cel mai recent răspuns: Marica_sz , utilizator 15:45, 18 Ianuarie 2015
HG 1588/2007 Repartizarea cheltuielilor pe numar de persoane
Art. 34. — Cheltuielile care sunt determinate de numarul persoanelor care Iocuiesc in condominiu si nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de masura se repartizeaza proportional cu numarul de persoane care Iocuiesc sau desfasoara activitati In cladire in luna pentru care se calculeaza lista de plata si reprezinta cheltuielile asociatiei pentru: apa rece, calda si canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde de consum; energia electrica utilizata pentru functionarea instalatiiIor comune; colectarea deseurilor menajere, vidanjare.


Chiar daca nu locuieste in condominiu, trebuie sa plateasca cotele de intretinere pentru salariat, dar nu inteleg cum isi desfasoara activitatea fara aprobarea vecinilor direct afectati si aprobarea asociatiei, daca a cerut aprobari trebuia trecut si la plata, mai ales ca este la etajul 10 si consuma destul curent cu ascensorul, plus gunoi mai mult (acum depinde si ce activitate are).
este discutabil daca trebuie sau nu trecut ,depinde de caz
la mine in scara am un pfa de cadastru si are 3 angajati iar eu ca presedinte la solicitarea vecinilor i-am introdus la plata regiei pe toti plus cei 2 proprietari deci o pe luna figurau cu 5 persoane
mi-au adus toti 3 adeverinte de la asociatiile unde stau precum ca platesc acolo intretinerea,m-au pus sa le arat ce art din legea 230 prevede ca ei trebuie sa plateasca intretinerea in doua locuri adica unde locuiesc efectiv si unde lucreaza efectiv mai ales ca stau tot timpul pe teren,nu consuma energie electrica pe scara pt ca stau la parter si intra odata cu proprietarul iar gunoiul il aruca tot proprietarul ,asa ca in urmatoarea luna i-am scazut de la regie si au ramas doar cu 2 persoane cu toate ca si in prezent sunt tot 5(dar nu se foloseau de lift pt ca nu avem)si in plus e greu de dovedit ca ei stau 15 zile din luna afectiv in bloc tinind cont de faptul ca sunt 20 de zile lucratoare pe luna au invocat faptul ca plecau dim pe teren si veneau seara lasau sculele si plecau acasa deci nu puteam sa dovedesc eu ca asociatie ca ei stau 15 zile ca sa pot legal sa-i introduc la regie
Din legea asociatiei nu reiese daca aceasta persoana trebuie sa contribuie la plata facturilor de curent si de gunoi

Fiind vorba despre angajat ,respectiv persoana care nu locuieste minimum 15 zile/luna in imobil acesta nu trebuie inregistrat in evidenta drept locatar
In schimb,PFA trebuie sa incheie conventie cu asociatia de proprietarirt.
HG nr 1588/2007 37. — (I) Cheltuielile care sunt determinate de numarul persoanelor care locuiesc In condominiu si nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de masura se repartizeaza proportional cu numarul de persoane care locuiesc sau desfasoara activitati in cladire in luna pentru care se calculeaza lista de plata si reprezinta cheltuielile asociatiei pentru: apa si canalizare; combustibil pentru prepararea
apei calde menajere si a hranei; energia electrica utilizata pentru functionarea instaIatiiIor comune;colectarea deseuriIor menajere; vidanjare. Modul de repartizare a acestor cheltuieli se stabiIeste printr-o conventie aprobata de comitetul executiv al asociatiei de proprietari.
(2) Conventia prevazuta are durata nedeterminata, fiind valabila pe toata perioada activitatii desfasurate de detinatorii prevazuti Ia aIin. (1), si se actualizeazä periodic, In functie de elementele noi care intervin,in functie de numarul persoanelor care desfasoara zilnic activitati in spatiul sau apartamentul respectiv, de numarul mediu zilnic de clienti si de obiectul de activitate. Numarul acestora se stabileste de detinatoruI spatiului si se certlfica de comitetul executiv al asociatiei de proprietari. Acest numar se utilizeaza pentru
calculul cheltuielilor pe persoana aferente spatiuIui respectiv.
(3) Conventia precizeaza contributia proprietarului Ia cheltuielile asociatiei de proprietari, cu privire Ia consumurile care nu pot fi inregistrate distinct pe fiecare proprietate in cauza si care sunt determinate de activitatea desfasurata.
(4) Conventia completeaza obIigatiiIe proprietarului fata de cheltuielile din cadrul asociatiei de proprietari mentionate Ia art. 47 din Legea nr. 230/2007 lit. b)—f).
c0stii a scris:
este discutabil daca trebuie sau nu trecut ,depinde de caz

Da, este discutabil dar in limita legislatiei. Cititi inca odata articolul citat mai sus si o sa vedeti ca aveti ce sa le aratati.
In afara de asta, acel PFA, daca vrea sa-si desfasoare activitatea in asociatie, trebuie sa aiba acordul asociatiei iar cheltuielile trebuie sa le suporte conform legii ca orice alt proprietar de apartament plus unele care sunt stabilite printr-o conventie intre asociatie si firma.
Iata un articol din HG 1588/2007 ce sta la baza acestei conventii:
Art. 37. -
(1) Cheltuielile care sunt determinate de numărul persoanelor care locuiesc în condominiu şi nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de măsură se repartizează proporţional cu numărul de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în clădire în luna pentru care se calculează lista de plată şi reprezintă cheltuielile asociaţiei pentru: apă şi canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde menajere şi a hranei; energia electrică utilizată pentru funcţionarea instalaţiilor comune; colectarea deşeurilor menajere; vidanjare. Modul de repartizare a acestor cheltuieli se stabileşte printr-o convenţie aprobată de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari.
(2) Convenţia prevăzută are durată nedeterminată, fiind valabilă pe toată perioada activităţii desfăşurate de deţinătorii prevăzuţi la alin. (1), şi se actualizează periodic, în funcţie de elementele noi care intervin, în funcţie de numărul persoanelor care desfăşoară zilnic activităţi în spaţiul sau apartamentul respectiv, de numărul mediu zilnic de clienţi şi de obiectul de activitate. Numărul acestora se stabileşte de deţinătorul spaţiului şi se certifică de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari. Acest număr se utilizează pentru calculul cheltuielilor pe persoană aferente spaţiului respectiv.
(4) Convenţia completează obligaţiile proprietarului faţă de cheltuielile din cadrul asociaţiei de proprietari menţionate la art. 47 din Legea nr. 230/2007 lit. b)-f).
(5) În situaţia în care, la notificarea scrisă din partea asociaţiei de proprietari, proprietarii spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă din condominiu refuză încheierea convenţiei, sunt aplicabile criteriile stabilite şi adoptate în acest sens de către comitetul executiv al asociaţiei de proprietari prin decizie scrisă şi în baza constatărilor vizuale cu privire la activitatea desfăşurată din punct de vedere al numărului de persoane angajate şi al numărului de clienţi.
(6) În situaţia în care, la notificarea scrisă a proprietarului, conducerea asociaţiei de proprietari refuză încheierea convenţiei, este aplicabil criteriul prevăzut la art. 47 lit. a) sau b) din Legea nr. 230/2007, după caz, cu obligaţia proprietarului de a declara, în scris, numărul persoanelor angajate sau care desfăşoară activităţi în spaţiul său.

Prin asemenea conventii noi am stabilit in multe asemenea situatii, numarul de persoane avand in vedere, in anumite cazuri, si clientii acestor persoane juridice, cabinete de avocatura, cabinet de executor judecatoresc s.a.m.d.

In cazul dumneavoastra, chiar daca nu aveti lift, cei ce-si desfasoara activitatea la PFA, beneficiaza de iluminatul holului, al casei scarii la fel ca vecinii de la orice etaj. Apoi produc gunoi si nu conteaza ca-l duce la tomberon patronul pentru ca si intr-o familie cu 5 persoane daca gunoiul este dus de tata la tomberon doar nu va plati la asociatie pentru o singura persoana ci pentru 5 persoane.

Invitati-i sa mearga cu acele adeverinte la un hotel unde sa ia o camera pentru 8 ore intr-o zi si sa solicite sa nu plateasca pentru ca ei au adeverinte si ca platesc la asociatia lor.

Va multumesc pentru informatii. Vecinul face programari pe calculator, are acceptul asociatiei, (pe cererea catre asociatie era trecuta doar persoana lui, fara angajat)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Proprietarii nu vor asociatie. ce este de facut? magic9pm magic9pm Ce este de facut? Proprietarii nu vor Asociatie. Locuiesc intr-un bloc nou dat in folosinta acum un an. Blocul are 3 etaje si doar 8 apartamente. Sunt ... (vezi toată discuția)
Cheltuieli aplicabile apartamentelor de la parter cristinamariav cristinamariav Buna ziua, Am un apartament la parterul uni bloc de 8 etaje unde in prezent nu sta nimeni. Acest bloc are lift si pentru etajele superioare tronson de ... (vezi toată discuția)
Gunoi aruncat in tomberonul blocului vecin surcelus surcelus Buna ziua! In blocul vecin este un coafor care isi arunca gunoiul in tomberonul blocului nostru unde este spatiu special amenajat pentru depozitarea gunoiului. ... (vezi toată discuția)