avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1177 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... calcul concediu medical
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

calcul concediu medical

din 1 ian 2015 sunt in concediu medical cod 01(75%)pana pe 31 01.deci toata luna.cum se calculeaza c.m?multumesc!
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 12:53, 18 Ianuarie 2015
Indemnizatia pentru concediu de maternitate se calculeaza astfel:

- Se aduna veniturile brute (din statele de plata) din cele 6 luni anterioare lunii in care se intra in concediu medical (e vorba de veniturile brute pentru care s-a platit cota de contributii de 0,85% pentru concedii si indemnizatii).
- Suma se imparte la numarul de zile lucratoare din cele 6 luni si se obtine media zilnica a bazei de calcul (Mzbc).
- Mzbc se inmulteste cu 75% si se obtine indemnizatia zilnica pentru concediul medical (Izcm).
- Izcm se inmulteste cu numarul de zile lucratoare din certificatul medical (sau din luna respectiva) si se obtine indemnizatia (lunara) pentru concediul medical.
- Izcm este aceeasi pe toata durata concediului medical daca aveti si alte certificate medicale "in continuare".
- Din indemnizatia lunara se retine contributia de asigurari sociale (CAS = 10,5% = pentru pensie) si impozitul pe venit.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Calcul concediu medical IoanaB15 IoanaB15 Buna ziua, Imi poate spune cineva cum se calculeaza concediul medical ( cat iau efectiv pentru o luna in care voi fi in concediu medical ) la un salariu brut ... (vezi toată discuția)
Indemnizatia pt risc maternal Elena_Aurelia Elena_Aurelia Buna ziua,am eu o problema :indemnizatia pt risc maternal se calculeaza 75 la suta din veniturile brute sau cele net? (vezi toată discuția)