avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 481 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Externarizare activitati neproductive
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Externarizare activitati neproductive

Am o problema, care necesita putina documentare, precum si analiza din mai multe puncte de vedere. Societatea la care lucrez, a decis ca ar fi o solutie buna externarizarea activitatilor neproductive ( IT, juridic, administrativ etc. ). Mai exact angajatii din cadrul acestor departamente sa fie, legal, un fel de colaboratori. Asa, si angajatorul isi va mai reduce unele cheltuieli.

Dupa parerea mea, exista 3 variante: societate comerciala cu raspundere limitata, persoana fizica autorizata si asociatie familiara. Avand in vedere caraterul activitatilor, precum si natura intelegerii, conventia civila nu prea ar fi o solutie, pe termen nedeterminat.

O sa ma duc pana la ORC, sa vad in primul rand ce inseamna ca si acte si cheltuieli, infiintarea celor 3 variante. Dupa aceea trebuie sa vad si din punct de vedere contabil, ce va insemna pentru fiecare parte. De ex. in cazul in care angajatul a avut salar de 10 lei, si isi infiinteaza o societate, va trebui sa i se vireze cel putin 11,9 lei ( 3% impozit si 16% impozit pe divident ) - binenteles in cazul in care este micro si se va trece ca si angajat cu salar minim.

Ma intereseaza cine ce parere are, care ar fi solutia cea mai buna pentru ambele parti. Sau, care ar fi avantajele si dezavantajele fiecarei solutii. Din cate am inteles, fara sa stiu inca exact, in cazul persoanei fizice autorizate "angajatul" are mult mai putin de plata ( catre stat, contabil etc ) decat in cazul in care are propria societate comerciala. Nu stiu insa care sunt dezavantajele acestei solutii.......

Mi-ar fi de un foarte mare ajutor, si mentionarea in concret a cheltuielilor pe care trebuie sa le efectueze in cazul persoanei fizice autorizate si a asociatiei familiale. Practic, la salariu pe care il are in momentul de fata, se vor adauga lunar aceste cheltuieli, pentru ca intr-un final, sa aiba in "buzunar" acceasi suma.

Cel mai recent răspuns: juridic dana , utilizator 09:41, 11 Iunie 2009
Problema ridicata, intr-adevar necesita un calcul amanuntit.

Cheltuielile suportate de un PFA sunt 16% impozit pe venit si 5,5% contributia la fondul de sanatate. Acestea se achita in baza declaratiei estimative depusa la finante si se regularizeaza la final de an, prin declaratia 200.
Optional, se pot incheia contracte la CAS (31,3%) si somaj (1%).
Cheltuielile cu infiintarea unui PFA se ridica la aprox. 400 lei.

Calculat invers, salariul net al unui angajat costa societatea angajatoare putin peste 60% din acest salariu (32,5% darile salariatului si 28,54% darile angajatorului)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

P.f.a sau srl? solomcarmendamiela solomcarmendamiela am autorizatie de artificier, doresc sa-mi deschid o afacere in acest sens ( participare la festivitati, nunti, etc. cu jocuri de arificii).Am actele necesare ... (vezi toată discuția)
Pfa si srl ContSters87904 ContSters87904 Ce avantaje si dezvantaje prezinta un SRL si un PFA? (vezi toată discuția)
Diferenta dintre asociatie familiala , persoana fizica sau s.r.l. d807 d807 buna as dori mai multe explicatii despre ce ar fi mai bine sa fac , si care ar fi diferenta intre ele va multumesc (vezi toată discuția)