La multi ani in 2015 si sa ne fiti sanatosi si de ajutor!
Am o intrebare : s-a modificat Legea asoc.de proprietari?
Nu mai este obligatoriu fondul de rulment ci doar fondul de reparatii?
O reparatie majora a liftului (inlocuire mecanism de tractiune in valoare de aprox 3000 euro) se poate imparti si altfel decat pe cota indiviza , cu hotarari altfel decat legea, luate intr-o sedinta de Comitet Executiv?#-o
Avem vecini care vor ca aceasta cheltuiala sa nu-i afecteze pe cei de la parter si etajul 1 , care sunt scutiti deja, cf legii, de energia electrica folosita ptr functionarea liftului.Dumnealor vor sa repartizam de la etj 2 in sus, in mod egal, netinand cont de cota indiviza, iar aceasta hotarare sa se ia in sedinta de CE.
Domnilor, chiar am ramas eu in urma cu noutatile, sau...chiar s-a schimbat legea?
Multumesc anticipat ptr raspuns!
Respect si sa ne receptionam cf.legilor in vigoare!
Legea 230/2007 nu s-a schimbat.
Fondul de rulment este axa principala!
O reparatie majora se repartizeaza dupa cota de proprietate, tuturor proprietarilor.
Doar energia electrica pentru consumul liftului poate sa fie scutita pentru parter si etajul 1.
1-Nu a aparut nici o modificare la L nr 230/2007 si nici la normele acesteia de aplicare
2-Nici comitetul executiv si nici adunarea generala a proprietarilor nu pot decide hotarari/
masuri contrare dispozitiilor in vigoare
3-Vecinii de la parter si de la etajul unu,trebuie sa inteleaga ca facilitatea scutirii de la plata energiei electrice aferente utilizarii liftului este distincta fata de obligatia general valabila de participare la intretinerea si reparatia partilor comune de constructii si instalatii din condominiu
Multumesc frumos tuturor pentru raspunsuri! Mi-ati redat increderea in mine ! Deschid in fiecare zi fiecare mail primit de la Dvs pe tema asociatiilor de proprietari si am pretentia ca sunt la zi cu toate noutatile. Multumesc inca o data pentru promptitudine! Respect!
Inca o explicatie ca sa aveti argumente in discutiile din asociatie:
- asociatia trebuie sa aiba fond de reparatii achitat in avans de catre proprietari tocmai pentru reparatii si lucrari de intretinere sau modernizare aduse elementelor de proprietate comuna.
Daca acest fond de reparatii nu este infiintat, atunci cand o lucrare devine absolut necesara nu vor exista bani disponibili si lucrarea nu se va face deloc sau se va face cu intarziere determinata de strangerea cu greu a banilor de avans si apoi lunar de plata a ratelor, daca exista avantajul ca prestatorul accepta si plata in rate.
Deci este, chiar daca in lege nu ar exista aceasta prevedere, o chestiune de buna gospodarire a condominiului.
Sigur ca nimeni nu vrea sa dea bani de buna voie, dar aveti comitet executiv, presedinte, care ar trebui sa aiba un minim de spirit gospodaresc, adica sa administreze proprietatea comuna ca pe propria gospodarie, si sa impuna cotizarea lunara cu sume modice a fiecarui apartament la acest fond de reparatii.
- o lucrare de intretinere, reparatie, modernizare la proprietatea comuna se plateste de catre toti proprietarii pentru cota lor de proprietate pe care o au inscrisa in actul de proprietate.
Faptul ca nu folosesc ascensorul poate determina scutirea lor numai de la plata energiei electrice folosita de lift, deci elementul care arata folosirea.
Reparatie lift
castelanul
la reparatie lift cheltuiala se imparte pe apartament sau pe nr.de persoane?cum e mai corect ?si daca se poate ,de ce?
Ar mai fi ceva-se imparte de la et.2 ... (vezi toată discuția)