Puteti verifica in prezenta administratorului chitantierele. In chitantier ramane o copie a chitantei care trebuie sa contina numele proprietarului, nr. de inregistrare a chitantei, data efectuarii incasarii si luna pentru care s-a platit. Se poate constata cu usurinta daca s-au sustras copiile chitantelor. Se mai poate totusi sa fi platit si sa nu vi se fi taiat chitanta. Dar in acest caz intervine neglijenta dvs. si nu puteti dovedi efectuarea platii.
E doar ..neglijenta..daca nu a aparut restantier..inseamna ca a platit suma.Comisia de cenzori trebuia sa verifice corectitudinea listelor
Aici a intervenit decesul ,dar in general,apar societati ce se ocupa cu administrarea si musamalizeaza aceste fraude. IN cazul de fata vinovatii sunt com cenzori si presedintele asociatiei.In instanta afirmati ca nu mai gasiti chitantele,apararea dvs fiin listele fara restante.
Multumesc pentru raspunsuri si astept si alte pareri. De unde as putea afla ordinea stingerii datoriilor catre asociatie (o baza legala, un manual al administratorului), pentru ca logic, daca nu as fi platit pe iunie si iulie, cand am platit cheltuielile pe august, trebuia sa-mi taie chitanta pe lunile restante, nu?
Am vazut si situatia cand, administratorul fiind indisponibil (bolnav) , cei din comitet au intocmit 2 luni listele de plata cum s-au priceput si ei . S-a constatat apoi, la intoarcerea administratorului ca , au fost corect repartizate cheltuielile pe cele 2 luni dar nu au stiut cum sa treaca restantele, chiriile, nu au calculat penalizarile de intarziere, ceva incurcaturi la fonduri, etc.
S-a recalculat si afisat totul pe lista urmatoare. Au fost cativa proprietari nemultumiti spunand ca nu ai restante "pentru ca nu au fost afisate in lunile trecute". Au ramas cu supararea pentru ca li s-a solicitat sa prezinte chitantele prin care ar fi platit sumele ce erau afisate cu 3 luni inainte.
Acelasi lucru se mai intampla cand se face o verificare a situatiei financiarea a asociatiei de catre specialisti pe o perioada de 1, 2, 3 ani . Se poate constata faptul ca nu s-au repartizat corect anumite cheltuieli, nu s-au calculat corect penalizarile, etc. Cel care face de obicei aceste calcule in asociatie poate sa mai greseasca. Nu a furat, nu a inselat, a gresit calculele. In urma definitivarii unei asemenea verificari apar pe lista urmatoare diferentele de plata.
Cel care face de obicei aceste calcule in asociatie poate sa mai greseasca. Nu a furat, nu a inselat, a gresit calculele...credeti ce afirmati? Daca nu sunt situatii care sa scoata la iveala...aceste greseli..esti bun de plata.
Se poate constata faptul ca nu s-au repartizat corect anumite cheltuieli, nu s-au calculat corect penalizarile, et
si daca era la o institutie si nu asociatie...tot asa a ti fi spus? Pai cand nu se calculeaza corect...considerati doar o greseala? In momentul ce exista un contract..greselile trebuie platite ...nu omise..