[
Daca tot ati hotarat in:
Asoc.Gen. a Propr. a hotarat ( s-au respectat prevederile legii asociatiilor de proprietari ) sa se modifice terasa in sarpanta pentru prelungirea duratei hidroizolatiei.
Daca AG a proprietarilor s-a desfasurat in cadru legal - asa cum ziceti, toti proprietarii sunt obligati sa respecte acea hotarare.
Se vor respecta, in mod minimal, urmatorii "pasi" :
- conducerea as. prop. informeaza la avizierul as. prop. despre hotararea luata in AG a membrilor cu privire la construirea unei sarpante pe terasa blocului;
- conducerea as. prop. da dispozitie administratorului sa faca toate diligentele in vederea construirii unei sarpante, pornind de la obtinerea autorizatiei de construire, document pe care il va solicia de la primaria localitatii;
- urmeaza sa gaseasca o firma care sa intocmeasca un proiect al constructiei;
- dupa ce aceste doua conditii sunt indeplinite, administaratorul trebuie sa caute mai multe oferte ale unor firme specializate in astfel de constructii care in prealabil vor intocmi si cate un deviz privind costul lucrarii, termene de executie, garantii, etc.;
- comitetul executiv, functie de oferta si pret, va alege una dintre firmele cu care va lucra;
- comitetul executiv informeaza proprietarii cu privire la costul lucrarii, precum si repartizarea costurilor pe proprietari, in functie de cota-parte indiviza de proprietate si va include acea repartizare pe prima lista de plata (fond sarpanta), fara alte formalitati;
Daca discutati despre o apelare in instanta, respectivii proprietari ar putea contesta in instanta hotararea AG a proprietarilor, imediat dupa ce AG s-a desfasurat sau ( pentru proprietarii care nu au participat la AG) in maximum 45 de zile dupa ce au luat la cunostita despre hotararea luata de AG.
Daca lucrarile AG s-au desfasurat in mod legal, prezenta a fost de peste 50% dintre membri si hotararea este "prinsa" in procesul verbal cu situatia voturilor (atentie - avand in vedere ca este o lucrare de investitie destul de costisitoare, voturile vor fi luate tinandu-se seama de cota-parte indiviza de proprietate a membrilor prezenti care au votat "pentru", nu de nr. membrilor prezenti la AG), atunci va puteti apuca de treaba inca de pe acum, in asa fel incat lucrarea sa se efectueze in anotimpul calduros.
Succes!
Conform dispozitii in vigoare hotararile adunarii generale sunt obligatorii pentru toti proprietarii,inclusiv cei care au lipsit la adunarea generala sau care nu agreaza respectivele masuri adoptate
Iata ce prevede disp L nr 230/2007
Art. 24
(1) Adunarea generală poate adopta hotărâri, dacă majoritatea proprietarilor membri ai
asociaŃiei de proprietari (jumătate plus unu) sunt prezenŃi personal sau prin
reprezentant legal.
(4) Hotărârile adunării generale a asociatiei de proprietari sunt obligatorii şi pentru
proprietarii din condominiu care nu au fost prezenti la adunarea generală, precum şi
pentru proprietarii care nu sunt membri ai asociatiei de proprietari.
Multumesc pentru raspuns. Totusi nu m-ati lamurit pe deplin. AG s-a desfasurat in sept.2014, nimeni nu a contestat in instanta, parte au cotizat in prealabil cu o suma de bani egala, urmand ca dupa aflarea unui pret final sa se faca diferenta in functie de cota parte in diviza, dar nu stiu cum sa procedez in continuare: sa efectuam lucrarea, sa o platim cei care au fost de acord si ulterior sa actionam in judecata pentru a recupera, sau sa actionam in judecata pe cei care nu se supun hotararii AG si dupa strangerea fondului necesar sa incepem lucrarile.
Va astept cu interes.
Reiau cate ceva din ce a scris dl. Grecu, unde a descris toti pasii.
Presupunand ca, dupa hotararea luata statutar in adunarea generala, ati intocmit proiectul lucrarii, ati obtinut autorizatia de constructie de la primarie s.a..m.d., acum:
- din situatia estimativa de lucrari intocmita de firma pe care ati ales-o sa execute lucrarea vedeti costul lucrarii si la acesta adaugati si costurile colaterale (proiect, autorizatii...).
- suma astfel stabilita o repartizati tuturor proprietarilor proportional cu suprafata utila a fiecarui apartament prin calcul pe un tabel separat.
- la prima lista de plata pe care o afisati introduceti o coloana intitulata "Sarpanta" sau "cheltuieli sarpanta" pe care treceti sumele asa cum le-ati calculat si repartizat in acel tabel
- proprietarii vor veni la asociatie si vor incepe a plati, unii integral, altii sume partiale...
- pe lista de plata a lunii urmatoare apare aceeasi coloana "sarpanta" dar cu sumele diminuate pentru cei care au platit intergral ori partial
- luna de luna diminuati sumele pe acea coloana in functie de incasarile de la fiecare
- in contractul incheiat cu executantul puteti prevedea ca lucrarea sa inceapa, de exemplu, la data de 10 iunie si sa se termine la 10 august 2015; in aceasta perioada adunati bani
- puterti prevedea in contract ca la inceperea lucrarii sa achitati 50% din valoarea contractului (sau o suma asemanatoare care sa acopere materialele din deviz) iar diferenta de 50% sa o platiti in 5 rate egale lunare, adica din august pana in decembrie 2015; asa mai aveti inca un timp la dispozitie sa adunati toti banii
- daca totusi in decembrie 2015 o sa mai fie 2-3 proprietari care nu au platit, o sa le calculati penalizari, o sa-i notoificati, o sa le impuneti privilegiu imobiliar si apoi o sa-i actionati in judecata penrtru ca instanta sa-i oblige la plata debitelor.
Sigur ca fata de executant trebuie sa va stingeti datoria, sa platiti asa cum ati prevazut in contract. Platile le faceti din casierie ori din contul bancar al asociatiei, indiferent daca unii si-au platit iar altii nu partea lor.
In instanta axexati la cerere toate dovezile, documentele, inscrisurile de care va spuneam mai sus, incepand de la hotararea adunarii generale pana la receptia lucrarii.
Multumesc, sunt ceva mai dumirit, dar din pacate nu satisfacut pentru ca nu-i pot obliga pe vecinii rai inainte de lucrare, deoarece nu cred ca executantul va accepta o plata in rate. Oricum voi tine cont si de sfaturile D-stra .