avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 656 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Inventar de sfarsit de an/Audit/Abuzuri
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Inventar de sfarsit de an/Audit/Abuzuri

Buna ziua,

Sunt din Ploiesti si de un an si doua luni lucrez la firma X - distribuitor national de automate de cafea si aparate vending - cu functia de operator.
In anul 2014 Departamentul de Audit a organizat doua inventare: unul in luna iunie si apoi in luna decembrie cel de sfarsit de an.
La inventarul din iunie la automatele de pe zona mea s-a constatat un minus de 270 lei.
In luna decembrie 2014 inventarul s-a finalizat cu o un minus mult mai mare in valoare de 2.500 lei!
Comunicarea rezultatului inventarului s-a facut in felul urmator:
- eu fiind pe teren, m-au sunat si mi-au spus ca ma asteapta la birou sa semnez niste hartii.
- am dat o nota explicativa pe circa 6 pagini A4 timp de 3 ore - comunicare verbala si scrisa pe baza a 8 intrebari.
- la finalul "sedintei" mi s-a inmanat angajamentul de plata pe care scria ca-mi pot retine 1/3 din salariu, in baza unui articol din codul muncii. Angajament pe care am refuzat sa-l semnez, de fata fiind domnul de la audit si seful meu direct. Directorul de filiala si-a dat demisia(a fost obligat) cu cateva zile inainte ca noi sa fim chemati pt a ni se comunica rezultatele inventarului.
Lipsurile constatate sunt exprimate in kilograme de cafea, coffee creamer(lapte), ciocolata respectiv pahare si lingurite.
Le-am spus ca nu sunt de acord cu suma, cu minusurile atata timp cat la primul inventar suma a fost mica(-270 lei) si nimeni nu a avut nimic sa-mi reproseze iar pe perioada intregului an aparatele nu au fos verificate metrologic. Practic nu-mi pot demostra de unde provine minusul.
Si ce este foarte interesant faptul ca toti agentii/operatorii suntem pe minus, cu cat vanzarile au fost mai mari cu atat minusul este mai mare.

Am mai multe nelamuri si am fost trimis sa verific situatia din sistemul de operare. Operare care se face de catre alte colege.

Este normal ca rezultatul unui inventar cu minusuri mari sa ne fie comunicat la circa o luna de la data inventarului? Toti 13 operatori cati suntem pe teren suntem hoti?
Este normal ca domnul de la audit sa ne opreasca pe culoar si sa ne spuna ca daca nu vom plati ne vom pierde locul de munca pentru ca asa decid actionarii/patronii?
De ce nu ni s-a comunicat in timp util? Acum inventarul fiind inchis se fac presiuni ca sa platim pur si simplu.
Unul dintre colegi cu vechime de o luna are un minus de circa 200 lei si a semnat angajamentul de plata. Oare ce angajat nou se apuca sa fure din prima luna si cum va arata inventarul lui peste 6 luni?

Multumesc.

Alte discuții în legătură

M-am angajat la o firma de distributie si dupa 4 luni mi-au spus ca am un minus de 14.000,00 lei pe care ma obliga sa-l platesc cristinutza_centru86 cristinutza_centru86 ajuuuuttttoooorrrr! in urma cu 4 luni prietenul meu s-a angajat la o firma de distributie, a fost in perioada de proba timp de 2 saptamani dupa care i-au spus ... (vezi toată discuția)
Lipsa foarte mare la inventar crisulici21 crisulici21 lucrez de 10 ani la o firma cu materiale de constructii ca gestionar iar anul acesta ma scos lipsa 100 de milioane. bani pe care nu i-am furat eu .tin sa ... (vezi toată discuția)
Minus inventar lina67 lina67 Buna ziua! Va rog sa ma ajutati cu un raspuns la urmatoarea problema: lucrez gestionar la un magazin unde in urma inventarului am iesit minus impreuna cu ... (vezi toată discuția)