o persoana a lucrat in politie si s-a pensionat la 55 ani, apoi a lucrat la o soc de asigurari inca 10 ani. de la asigurari i s-a incetat contractul pt limita de varsta, ce acte sunt necesare pt a i se recalcula pensia? multumesc
A. Pensia poate fi recalculata prin adaugarea stagiilor de cotizare nevalorificate la stabilirea acesteia.
Beneficiarii pensiei pentru limita de varsta pot solicita recalcularea pensiei dupa realizarea fiecarui stagiu de cotizare de minimum 12 luni.
Cererea de recalculare a pensiei urmeaza aceleasi reguli procedurale privind solutionarea si contestarea, prevazute pentru cererea de pensionare.
Pensia recalculata se acorda cu data de întâi a lunii urmatoare celei in care s-a depus cererea de recalculare.
Acte necesare:
· cerere;
· cupon pensie (copie);
· act identitate (copie);
· carte de munca;
· copie dupa paginile din cartea de munca în care sunt înscrise perioadele lucrate dupa pensionare;
· adeverinta cu stagiul de cotizare realizat dupa 01.04.2001, certificata de casa teritoriala de pensii;
Dvs. vreti sa i se recunoasca, in sistemul militar, stagiul lucrat in sistemul public, conform art. 194 din Legea nr. 19/2000.
Persoanei respective ii trebuie o adeverinta-tip, care atesta faptul ca a lucrat 10 ani in sistemul public. Mergeti la casa de pensii a MIRA si solicitati adeverinta, adeverinta care va fi, apoi, completata de fostul angajator. Aceasta adeverinta va fi depusa la MIRA insotita de o cerere privind recunoasterea stagiului lucrat in sistem public.
@monya
Art. 95, alin. (1) din Legea nr. 19/2000 a fost declarat neconstitutional.