@Adam Grecu
Va faultati singur?
Repet:
In acea conventie trebuie repartizate doar cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate
Apoi veniti articolul de lege care spune cu totul altceva:
Cheltuielile care sunt determinate de numărul persoanelor. ...
se repartizează proporţional cu numărul de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în clădire
@unicorn_tl
Cine a incheiat acea conventia la vremea respectiva era inafara subiectului si conventia la modul cum e incheiata, e gresita si contravine normelor in vigoare.
Intr-o asociatie de proprietari exista mai multe tipuri de cheltuieli, iar acestea se repartizeaza proprietarilor in functie de natura lor
1. Cheltuielile determinate de numarul de persoane ce locuiesc sau desfasoara activitati in proprietatile individuale
2. Cheltuieli pe consumuri individuale - cheltuieli pentru serviciile ce sunt contorizate
3. cheltuieli pe beneficiari. - AICI
4. Cheltuieli pe cota parte indiviza - toate cheltuielile ce tin de proprietatea comuna - administrare, reparatii, incalzire, etc
unicorn_tl.
Toate cheltuielile de mai sus enumerate mai sus trebuie repartizate si platite de toti proprietarii. Poate sa fie la parter si guvernul romaniei mutat intr-un apartament, atat timp cat este proprietar trebuie sa plateasca aceste cheltuieli.
Conventia de care tot mentionati are cu totul alt scop. Se realizeaza pentru a reglementa plata unor cheltuieli care nu pot fi incadrate in nici una din categoriile de mai sus. Si o sa va dau un exemplu.
Sa zice ca avem un cabinet stomatologic. Desi conform legii daca are 4 angajati, acestia se iau in calcul in cazul cheltuielilor pe numar de persoane. Insa, pe langa aceti 4 angajati mai exista si un numar variabil de pacienti. pacienti care utilizeaza interfonul, usa blocului, liftul, casa scarii etc, - care la urma urmei genereaza cheltuieli pentru asociatia de proprietari - curatenie, energie electrica, etc.
Pentru a acoperi aceste cheltuieli legea prevede posibilitatea incheierii unei conventii. Adica o intelegere intre asociatie si beneficiar asupra unei sume juste care sa acopere aceste cheltuieli.
Alte tipuri de cheltuieli nu au ce sa caute in conventie. Cheltuielile pe care le-ati mentionat, administrative, salariul administratorului, retribuția președintelui şi cheltuielile cu firma de curăţenie, etc. Nu au ce sa caute in conventie.
INSA, ele trebuie platite pentru ca reprezinta cheltuieli ce tin de proprietatea comuna si se repartizeaza pe cota parte indiviza.