Sunt PFA neplatitor de TVA in tara, inregistrat in scopuri de TVA pentru intracomunitaer (cod TVA de la fisc) si inscris in ROI, am niste nelamuriri, la care as ruga clarificare:
1) Pentru clientii intracomunitari catre care prestez servicii informatice, care imi pun la dispozitie un cod valid de tva, ce elemente in plus trebuie sa contina factura? Presupun ca in loc de CIU trec codul meu de TVA?
2) Dupa cate stiu, trebuie sa tin o copie a facturilor emise. Se poate ca cele trimise catre clienti sa fie in Engleza si sume in valuta, pe cand cele tiparite de mine (pentru evidentza) sa fie in Romana / lei? Datele de indentificare al facturii fiind acelasi.
Factura trebuie sa contina elementele prevazute la art.155 alin.(19)din Codul fiscal. Pe factura se trec ambele coduri,cel pentru intracomunitar in special,acesta stand la baza emiterii facturilor fara TVA catre clientii care comunica un cod valid de TVA.In ce priveste pct. 2,da pot fi trimise in limba engleza cu sume in valuta. Aveti mai jos prevederi din Normele de aplicare ale Codului fiscal,privind stocarea facturilor si traducerea acestora :
Norme metodologice:
ART. 155 al. 35
78. (1) Persoanele impozabile pot stoca facturile emise/primite pe suport hârtie sau în format electronic, indiferent de forma originală în care au fost trimise ori puse la dispoziţie, cu condiţia să asigure autenticitatea originii, integritatea conţinutului şi lizibilitatea acestora, conform art. 155 alin. (24) din Codul fiscal, de la momentul emiterii/primirii până la sfârşitul perioadei de stocare. Facturile emise/primite pe suport hârtie pot fi convertite în formă electronică în vederea stocării. Facturile emise/primite în formă electronică pot fi convertite pe suport hârtie în vederea stocării. Indiferent de forma în care este emisă/primită factura, şi factura stocată în forma pentru care a optat persoana impozabilă se consideră exemplar original, în sensul pct. 46 alin. (1). Persoanele impozabile care optează pentru stocarea electronică a facturilor au obligaţia să stocheze prin mijloace electronice şi datele ce garantează autenticitatea originii şi integritatea conţinutului facturilor.
(2) La solicitarea organelor de inspecţie fiscală trebuie asigurată traducerea în limba română a facturilor primite/emise..
1) "Persoanele impozabile pot stoca facturile emise/primite pe suport hârtie sau în format electronic" daca inteleg bine, eu nu sunt obligat sa listez facturile pentru indosariat?
2) "cu condiţia să asigure autenticitatea originii" Cum se poate indeplini o astfel de cerinta?
1.Ar fi bine daca ar fi listate si atasate la extrasul de cont bancar,in care s-a inregistrat incasarea.
2.Asigurarea identitatii furnizorului sau a emitentului facturii,conform art.155 alin.(24)din Codul fiscal.