avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 728 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Factura intracomunitara
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Factura intracomunitara

Sunt PFA neplatitor de TVA in tara, inregistrat in scopuri de TVA pentru intracomunitaer (cod TVA de la fisc) si inscris in ROI, am niste nelamuriri, la care as ruga clarificare:

1) Pentru clientii intracomunitari catre care prestez servicii informatice, care imi pun la dispozitie un cod valid de tva, ce elemente in plus trebuie sa contina factura? Presupun ca in loc de CIU trec codul meu de TVA?

2) Dupa cate stiu, trebuie sa tin o copie a facturilor emise. Se poate ca cele trimise catre clienti sa fie in Engleza si sume in valuta, pe cand cele tiparite de mine (pentru evidentza) sa fie in Romana / lei? Datele de indentificare al facturii fiind acelasi.

Multumesc pentru ajutor.
Cel mai recent răspuns: Marian Trutan , Contabil 15:25, 3 Februarie 2015
Factura trebuie sa contina elementele prevazute la art.155 alin.(19)din Codul fiscal. Pe factura se trec ambele coduri,cel pentru intracomunitar in special,acesta stand la baza emiterii facturilor fara TVA catre clientii care comunica un cod valid de TVA.In ce priveste pct. 2,da pot fi trimise in limba engleza cu sume in valuta. Aveti mai jos prevederi din Normele de aplicare ale Codului fiscal,privind stocarea facturilor si traducerea acestora :
Norme metodologice:

ART. 155 al. 35

78. (1) Persoanele impozabile pot stoca facturile emise/primite pe suport hârtie sau în format electronic, indiferent de forma originală în care au fost trimise ori puse la dispoziţie, cu condiţia să asigure autenticitatea originii, integritatea conţinutului şi lizibilitatea acestora, conform art. 155 alin. (24) din Codul fiscal, de la momentul emiterii/primirii până la sfârşitul perioadei de stocare. Facturile emise/primite pe suport hârtie pot fi convertite în formă electronică în vederea stocării. Facturile emise/primite în formă electronică pot fi convertite pe suport hârtie în vederea stocării. Indiferent de forma în care este emisă/primită factura, şi factura stocată în forma pentru care a optat persoana impozabilă se consideră exemplar original, în sensul pct. 46 alin. (1). Persoanele impozabile care optează pentru stocarea electronică a facturilor au obligaţia să stocheze prin mijloace electronice şi datele ce garantează autenticitatea originii şi integritatea conţinutului facturilor.



(2) La solicitarea organelor de inspecţie fiscală trebuie asigurată traducerea în limba română a facturilor primite/emise..
Multumesc pentru raspuns.

1) "Persoanele impozabile pot stoca facturile emise/primite pe suport hârtie sau în format electronic" daca inteleg bine, eu nu sunt obligat sa listez facturile pentru indosariat?

2) "cu condiţia să asigure autenticitatea originii" Cum se poate indeplini o astfel de cerinta?
Ultima modificare: Marți, 3 Februarie 2015
delphi, utilizator
1.Ar fi bine daca ar fi listate si atasate la extrasul de cont bancar,in care s-a inregistrat incasarea.
2.Asigurarea identitatii furnizorului sau a emitentului facturii,conform art.155 alin.(24)din Codul fiscal.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Magazin online pe ebay rnp rnp Buna ziua, Doresc sa deschid un magazin online in cadrul platformei Ebay. As dorii sa stiu cum se procedeaza cu TVA-ul?Mentionez ca produsele sunt ... (vezi toată discuția)
Imprimare facturi fiscale pentru arhivare goldlegend goldlegend Buna ziua ! Atat la firma cat si contabilitatea care ne tine evidenta avem acelasi program in care lucram. Practic, la sfarsitul lunii ii trimitem baza de ... (vezi toată discuția)
Arhivare facturi danielandrei danielandrei Este obligatoriu ca facturile emise cu ajutorul unui soft de facturare online,dar fara semnatura electronica sa fie imprimate si pastrate in dublu ... (vezi toată discuția)