Buna ziua !
Atat la firma cat si contabilitatea care ne tine evidenta avem acelasi program in care lucram. Practic, la sfarsitul lunii ii trimitem baza de date din care isi ia ce ii trebuie pentru inchidere.
Va rog sa-mi spuneti daca este necesara printarea facturilor fiscale pentru dosarul lunii atata timp cat ei le au in format electronic din baza de date. Nu vad rostul acestei risipe de hartie. Am intrebat la contabilitate si mi s-a spus ca este obligatoriu printarea acestora.
Chiar este ? Dupa validarea si inchiderea lunii trimit baza de date cu toate facturile emise. Nu este suficient ?
Multumesc !
Cf pct 99 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016, TITLUL VII referitoare la Taxa pe valoarea adăugată, le puteti stoca si doar electronic, eu as opta totusi pt varianta PDF.
(2) Persoanele impozabile pot stoca facturile emise/primite pe suport hârtie sau în format electronic, indiferent de forma originală în care au fost trimise ori puse la dispoziție, cu condiția să asigure autenticitatea originii, integritatea conținutului și lizibilitatea acestora, conform art. 319 alin. (25) din Codul fiscal, de la momentul emiterii/primirii până la sfârșitul perioadei de stocare. Facturile emise/primite pe suport hârtie pot fi convertite în formă electronică în vederea stocării. Facturile emise/primite în formă electronică pot fi convertite pe suport hârtie în vederea stocării. Indiferent de forma în care este emisă/primită factura, și factura stocată în forma pentru care a optat persoana impozabilă se consideră exemplar original, în sensul pct. 69 alin. (2). Persoanele impozabile care optează pentru stocarea electronică a facturilor au obligația să stocheze prin mijloace electronice și datele ce garantează autenticitatea originii și integritatea conținutului facturilor.