Bun găsit tuturor!
Sunt, de curând, titularul unei Î.I. (6311) și a venit vremea emiterii primei facturi.
Vă rog să mă îndrumați astfel încât să nu fac vreo „nefăcută” de la început.
Am prestat aceleași servicii în mai multe zile de-a lungul ultimelor 2 săptămâni către o unitate de învățământ (o școală din localitate).
1 • Trebuie să emit o factură pentru fiecare zi sau poate fi o singură factură cu suma totală?
2 • Trebuie să emit și chitanță sau bon fiscal?
3 • Care sunt (exact) activitățile pentru care pot emite facturi?
Dacă s-a răspuns deja acestor întrebări, vă rog să mă scuzați.
Un link spre răspunsuri va fi suficient.
Vă mulțumesc! :)
1. Factura pentru intreaga activitate prestata. presupun ca serviciul a fost prestat in mod continuu.
2. Bonul fiscal se emite de catre: "Operatorii economici care încasează, integral sau parţial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amănuntul, precum şi a prestărilor de servicii efectuate direct către populaţie sunt obligaţi să utilizeze aparate de marcat electronice fiscale". Ideea e ca nu.
3. Reguli privind facturarea:
Art. 155 Cod fiscal:
(5) Persoana impozabilă trebuie să emită o factură către fiecare beneficiar, în următoarele situații:
a) pentru livrările de bunuri sau prestările de servicii efectuate;
b) pentru fiecare vânzare la distanţă pe care a efectuat-o, în condițiile art. 132 alin. (2) şi (3);
c) pentru livrările intracomunitare de bunuri efectuate în condițiile art. 143 alin. (2) lit. a) - c);
d) pentru orice avans încasat în legătură cu una dintre operațiunile menţionate la lit. a) şi b).
(6) Prin excepție de la alin. (5) lit. a) şi d), persoana impozabilă nu are obligaţia emiterii de facturi pentru operațiunile scutite fără drept de deducere a taxei conform art. 141 alin. (1) şi (2).
(7) Persoana înregistrată conform art. 153 trebuie să autofactureze, în termenul prevăzut la alin. (15), fiecare livrare de bunuri sau prestare de servicii către sine.
(8) Persoana impozabilă trebuie să emită o autofactură, în termenul prevăzut la alin. (14), pentru fiecare transfer efectuat în alt stat membru, în condițiile prevăzute la art. 128 alin. (10), şi pentru fiecare operaţiune asimilată unei achiziții intracomunitare de bunuri efectuate în România în condițiile prevăzute la art. 130^1 alin. (2) lit. a).
(9) Prin excepție de la prevederile alin. (5) lit. a), persoana impozabilă este scutită de obligaţia emiterii facturii pentru următoarele operațiuni, cu excepția cazului în care beneficiarul solicită factura:
a) livrările de bunuri prin magazinele de comerț cu amănuntul şi prestările de servicii către populaţie, pentru care este obligatorie emiterea de bonuri fiscale, conform Ordonanței de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
b) livrările de bunuri şi prestările de servicii, altele decât cele menţionate la lit. a), furnizate către beneficiari persoane neimpozabile, altele decât persoanele juridice neimpozabile, pentru care este obligatorie emiterea de documente legal aprobate, fără nominalizarea cumpărătorului, cum ar fi: transportul persoanelor pe baza biletelor de călătorie sau abonamentelor, accesul pe bază de bilet la: spectacole, muzee, cinematografe, evenimente sportive, târguri, expoziții;
c) livrările de bunuri şi prestările de servicii, altele decât cele menţionate la lit. a) şi b), furnizate către beneficiari, persoane neimpozabile, altele decât persoanele juridice neimpozabile, care prin natura lor nu permit furnizorului/prestatorului identificarea beneficiarului, cum sunt: livrările de bunuri efectuate prin automatele comerciale, serviciile de parcări auto a căror contravaloare se încasează prin automate, servicii de reîncărcare electronică a cartelelor telefonice preplătite. Prin norme se vor stabili documentele pe care furnizorii/prestatorii trebuie să le întocmească în vederea determinării corecte a bazei de impozitare şi a taxei colectate pentru astfel de operațiuni.
Vă mulțumesc pentru răspunsul rapid!
Cred că la punctul 3 nu m-am făcut înțeles.
Vroiam să știu care sunt, în detaliu, serviciile pe care le pot presta, conform codului 6311, pentru că prin „prelucrarea datelor, administrarea paginilor web si activitati conexe” eu înțeleg inclusiv salvare și restaurare a datelor prelucrate, însă cineva mi-a spus că acest lucru nu este inclus.
Administrarea paginilor web implică și crearea acestora?
Ce anume înseamnă „activități conexe”?
Îmi cer scuze, termenii aceștia (din punctul meu de vedere) acoperă o gamă largă de servicii pe care, totuși, le-am văzut specificate în cadrul altor coduri CAEN și nu vreau să emit documente pentru servicii pe care nu ar trebui să le prestez.
Vă mulțumesc, încă o dată!
Lncasari paypall
elenasit
Buna ziua,
Am incasat prin banca o suma in EUR de la mai multi utilizatori reprezentand taxa citire online revista. Trebuie emisa factura cu TVA pe fiecare ... (vezi toată discuția)