Buna seara!
As dori sa cer sfatul unui profesionist intr-o problema de care m-am lovit recent si vreau sa multumesc anticipat tuturor celor ce doresc sa ma indrume.
In urma cu aproximativ 1 an am semnat un contract cu un provider de internet pentru furnizarea de servicii de internet. La vremea respectiva lucram de acasa si eram cumva constransa de oferta nu prea vasta in ceea ce priveste alegerea unui furnizor care sa imi poata oferi servicii bazate pe o conexiune stabila. Asa ca am semnat un contract deloc flexibil, in care furnizorul are mai mult drepturi, iar eu ca si beneficiar mai mult obligatii.
Dupa aproximativ 4 luni de derulare a contractului, serviciile oferite de provider au inceput sa lase de dorit, in sensul ca erau zile cand nu aveam conexiune deloc, ce sa mai vorbim de stabilitate. Am solicitat la departamentul de relatii cu clientii solutionarea acestor inconveniente si o echipa de tehnicieni venita la domiciliul meu a inlocuit echipamentul care functiona defectuos. Problemele insa au revenit dupa nici doua luni, desi exploatarea echipamentului se facuse in mod corect. Am revenit cu rugamintea de a se solutiona problema, atat telefonic cat si in scris la adresa de email destinata reclamatiilor. Nu am primit niciun raspuns la mailuri, iar la telefon (convorbire cica inregistrata) operatoarea mi-a spus ca voi fi despagubita pentru zilele in care nu am beneficiat de conexiune. Lucrul acesta insa nu s-a intamplat. Ba dimpotriva, intrucat am refuzat sa platesc o factura cu suma integrala emisa pentru perioada in care mai mult avusesem conexiune indisponibila, mi s-a suspendat accesul la servicii, ulterior emitandu-se inca o factura chiar pentru perioada de suspendare (?!?!?)
Toate incercarile mele de a denunta contractul au fost sortite esecului, iar recent am primit la domiciliu o Comunicare Adresa formulata de reclamanta SRL in care mi se solicita prezentarea in instanta pentru solutionarea litigiului (plata unui numar de facturi emise dupa perioada incetarii furnizarii de servicii plus plata unei sume in valoare de 100 si ceva euro pentru dezinstalarea echipamentului intrucat contractul s-a incheiat inainte de a se implini 1 an de la semnare).
In afara de completarea formularului tipizat pe care l-am primit, ma intereseaza daca pot formula o intampinare in care sa invoc Legea 193/2000 ca exceptie procesuala perpetua, avand in vedere ca multe dintre clauzele contractuale incheiate intre SRL si persoana mea ca si consumator sunt abuzive.
La o simpla privire aruncata pe anexa Legii. care cuprinde lista clauzelor abuzive, am regasit cateva puncte ce apar si pe contractul semnat de mine cu societatea mai sus mentionata. Adica:
(1) c) obligă consumatorul să îşi îndeplinească obligaţiile contractuale, chiar şi în situaţiile în care profesionistul nu şi le-a îndeplinit pe ale sale (mi se imputa plata facturilor pentru servicii nefurnizate sau furnizare defectuos precum si plata taxei de dezinstalare desi contractul a fost denuntat in urma nerespectarii acestuia de catre SRL)
h) restrâng sau anulează dreptul consumatorului să pretindă despăgubiri în cazurile în care profesionistul nu îşi
îndeplineşte obligaţiile contractuale;
j) restrâng sau anulează dreptul consumatorului de a denunţa sau de a rezilia unilateral contractul, în cazurile în
care:
- profesionistul a modificat unilateral clauzele prevăzute la lit. e);
- profesionistul nu şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale;
- profesionistul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe în cazul
denunţării unilaterale;
Daca este nevoie de detalii suplimentare pot scana contractul pentru a-l citi si dvs. Va multumesc!
Cel mai recent răspuns:
SpeedOfSound , utilizator
20:49, 5 Februarie 2015