avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 674 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Plata angajati ASOCIATIE PROPRIETARI
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Plata angajati ASOCIATIE PROPRIETARI

Buna,
am nevoie de un sfat cum as putea econimisi ceva banuti din plata angajatilor asociatiei.
In cadrul asociatie de proprietari admin(si contbail) incaseaza 500 ron (net) ; presedintele incaseaza 200 ron (net), femeia de servici ia 250 ron (net).
E ok sa le fac contracte de munca pe perioada de 2 ore (part time)..sa le fac contract de mnadat!? sau ce solutii legale si viabile mai stiti!? (eventual daca stiti si articole de lege unde sa ma documentez..)
Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 19:43, 8 Februarie 2015
Buna ziua,
Si pe mine m-ar interesa sa stiu acest lucru; la noi,presedintele primeste 300 lei/luna dar nu stiu pt ce,ad-torul 550/luna timp in care vine 2 ore pe saptamana pt incasari(8 ore/luna),cei doi cenzori cate 50 lei/luna fiecare,iar omul de serviciu 250 lei/luna el fiind cel care munceste intradevar pt acesti bani. Nu exista nici-un fel de contract cu primii; din ce stiu ar fi ceva de genul unei intelegeri scrise intre asociatie si omul de serviciu incheiate cu vechea conducere a asociatiei. Sumele mentionate sunt primite "net". Este obligatoriu sa se incheie un contract de colaborare care sa fie depus undeva sau merge si asa???
Multumesc.
O solutie ar fi ca cenzorul sa accepte sa faca verificarile pe baza de voluntariat.
Apoi, fiecare isi face curatenie in dreptul lui: si nu mai este nevoie de femeie de serviciu.
Fireste, poate aveti norocul ca si administratorul sa lucreze voluntar.

Cunosc o situatie in care presedintele lua 1000 lei/luna net.
Dupa un mare scandal, s-a oferit o alta persoana sa faca aceiasi munca, gratuit...
Ce va propune @amvirdan este o simpla gluma, nu exista "hai sa muncim gratis ca asa era pe timpul comunismului", aici este vorba de banii asociatiei, de actele dumneavoastra, de linistea si confortul proprietarilor, nu cred ca este foarte placut ca cineva sa stea cu frica sa nu fuga administratorul cu banii, sau ca ramane fara utilitati, ca vecinul nu a spalat palierul, ca s-a infundat tubulatura si nu are cine sa o desfunde, ca s-a spart o teava si nu se ocupa nimeni, ca trebuie reparat acoperisul si cel care a muncit gratis pleaca in concediu si nu il intereseaza ce se intampla in bloc, etc.
Singura solutie este cea legala, administratorul si femeia de servici cu CMI, presedintele si cenzorul cu mandat, totul legal, declarat, cu impozite platite, cu contracte si atributii bine stabilite, nu harababura cu face fiecare in fata usii lui, sunt multi care nu fac in casa lor, dar sa mai faca si pe palier, sau sa schimbe si sa scoata cazanele de gunoi..
Eu am vrut sa stiu cum se procedeaza corect pentru a fi in "spiritul legii" cu toate si ce trebuie facut in acest sens; ma voi interesa la primarie la biroul ce se ocupa cu asociatiile de proprietari pt a vedea ce pasi trebuiesc facuti in acest sens; multumesc pentru indicatii.
Responsabilitatea respectarii legislatiei intr-o asociatie de proprietari este in primul rand a presedintelui, apoi a administratorului atestat de primarie si nu in ultimul rand a cenzorului.
Cititi legea 230/2007 si HG 1588/207 si vedeti ca acestia sunt cei ce raspund direct, pesonal si nu colectiv. Gasiti usor pe net cazuri concrete cand acesti trei responsabili au fost amendati de primarie, de ITM sau alte institutii pentru nerespectarea legii, inclusiv pentru munca la negru, necalcularea, retinerea si plata la buget a contributiilor si impozitelor aferente veniturilor celor ce muncesc in asociatie.
Presedintele activeaza numai in baza contractului de mandat, pot primi indemnizatie, iar impozitul si contributiile sunt aceleasi ca la oricare salariat cu unele mici scutiri pentru cei ce sunt pensionari.
Cenzorii alesi in adunarea generala la fel ca presedintii.
Cenzorul din afara asociatiei trebuie sa fie cu pregatire de specialitate, persoana fizica sau juridica si lasati-va in baza lui sa incheie ce contract vrea el cu asociatia pentru ca el rasounde personal. De fapt cenzorul raspunde pentru legalitatea oricarei activitati din asociatie.
Administratorului i se intocmeste CIM ca persoana fizica sau contract de prestari servicii de administrare daca e un SRL, II, PFA.
Femeia de serviciu se angajeaza cu CIM sau asociatia poate apela la o firma de curatenie cu care incheie un contract de prestari srervicii achitat lunar pe baza de factura.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contracte, plati si taxe pt angajarea de personal la asoc. de prop. MrCod MrCod Din legea 230/2007 si HG1588/2007, plus alte informatii de la ANAF, avem concluzia ca in situatia in care nu se lucreaza cu firme, o asociatie de proprietari ... (vezi toată discuția)
Mizeria din fata blocului, pe spatiul verde Cristilica Cristilica In fata blocului in care locuiesc, pe spatiul verde, este o mizerie de nedescris: hartii, sticle aruncate, kilograme de mucuri de tigari, cutii goale de bere, ... (vezi toată discuția)
Asociatie de proprietari - curatenia in bloc Ciubotariu_Marcel Ciubotariu_Marcel M-am mutat de curand la un bloc de locuinte ANL in Salaj. Cum e si normal, s-a discutat despre modul de intretinere a curateniei pe casa scarii. Am inteles ca ... (vezi toată discuția)