avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 846 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... lntrerupere o zi concediu medical
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

lntrerupere o zi concediu medical

Buna ziua!As dori sa ma lamuriti si pe mine in legatura cu o problema!Eu sunt in concediu medical incadrat pentru risc de sarcina pana la data de 28 februarie 2015 inclusiv.De la data de 1 Martie trebuie sa intru in prenatal, deci intr-un alt concediu initial cu un alt cod.Problema este ca 1 Martie pica duminica si atunci dna. doctor de familie o sa imi dea de pe data de 2 Martie incepand cu 2 Martie.Mentionez ca duminica eu nu lucrez.Ar putea sa imi afecteze continuitatea aceasta zi de pauza?Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 13:34, 11 Februarie 2015
1. Va poate elibera certificatul medical pe data de 2 martie, cu valabilitate de la 1 martie.

2. Din Normele de aplicare a OUG 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurãri sociale de sãnãtate:

Art. 17. - (1) Certificatele de concediu medical se completeazã şi se elibereazã la data la care se acordã consultaţia medicalã, stabilindu-se numãrul necesar de zile de concediu medical.

(2) Data de la care începe valabilitatea concediului medical poate fi ulterioarã datei acordãrii numai în cazul certificatelor de concediu medical “în continuare”.
...

(4) Certificatele de concediu medical se pot elibera şi la o datã ulterioarã, numai pentru luna în curs sau luna anterioarã, pentru urmãtoarele situaţii:

a) în caz de sarcinã şi lãuzie (numai concediu medical pentru maternitate);
b) pentru perioada de internare în spital;
c) pentru aparat gipsat, numai de cãtre medicul ortoped/chirurg;
d) situaţii pentru care este necesar avizul medicului expert al asigurãrilor sociale peste 90 de zile.
e) în caz de carantinã.
...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură