avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 409 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Returnare telefon
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Returnare telefon

Buna ziua,
Acum 4 luni am cumparat un telefon in rate. In astea 4 luni l-am reclamat de 3 ori cu acelasi defect. Deci din 4 luni, o luna a stat la dansii. Firma care mi l-a vandut refuza sa mi-l schimbe deoarece a spus ca nu ei il fabrica, chiar daca il comercializeaza, iar firma care il fabrica spune ca numai daca nu il pot repara ar putea sa-l schimbe, nicidecum sa-mi returneze banii pe el.
Ce ma sfatuiti sa fac?
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 13:56, 16 Februarie 2015
~ Conținut șters la cerere ~
Pe reclamatia cu care l-am predat ultima data am solicitat contravaloarea sau schimbarea acestuia, insa cei de la service spun ca ei doar repara, iar cei care mi l-au vandut spun ca ei doar le comercializeaza. Nu prea stiu cui sa ma adresez.
Daca vi s-a oferit varianta cu schimbarea produsului cu unul identic nu aveti, in opinia mea, sanse la restituirea pretului indiferent de calea pe care o alegeti (ANPC, mediere etc.). Legea 449/2003:

Art. 11. - (1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.

Art. 13. - Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:
a) dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;
b) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;
c) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără inconveniente semnificative pentru consumator.


Deci adresati-va celor care va schimba telefonul, legea nu va ajuta sa va recuperati banii.
Ultima modificare: Luni, 16 Februarie 2015
Ares-3, moderator
Imi pare rau, dar nu ati inteles: nimeni nu vrea sa-mi schimbe telefonul, aruncand vina unul pe altul. Daca telefonul prezinta acelasi defect cam odata pe luna in primele 4 luni de la cumparare de la cine ar trebui sa cer schimbarea acestuia, de la fabricant sau de la comerciant?
~ Conținut șters la cerere ~

Alte discuții în legătură

Garantie telefon anulata in mod fraudulos iceblow iceblow Buna ziua , saptamana aceasta am intampinat o problema care voi incerca sa o descriu in randurile de jos cat mai bine si in cat mai putine cuvinte. Pe data de ... (vezi toată discuția)
Probleme cu smartphone miul miul Am cumparat un smartphone. La nici o luna, a manifestat primul defect de functionare. Nu l-am trimis atunci in service, ci ulterior cand au aparut si alte ... (vezi toată discuția)
Telefon mobil defect Flor_ina Flor_ina Incepand cu luna a 4-a de folosire a telefonului a trebuit sa merg cu el in service. Pe 26 martie ,dupa 3 zile de teste la Esd rom, am primit telefonul inapoi ... (vezi toată discuția)