avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 373 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Probleme cu smartphone
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Probleme cu smartphone

Am cumparat un smartphone. La nici o luna, a manifestat primul defect de functionare. Nu l-am trimis atunci in service, ci ulterior cand au aparut si alte defecte. In garantie. Mi l-au tinut 17 zile calendaristice. L-au trimis doar dupa ce am facut un apel telefonic avertizandu-i ca au trecut mai mult de 15 zile. L-am primit la fel cum l-am trimis! Am reclamat din nou problema. Il solicita iar in service! Eu nu mai doresc sa il trimit pentru ca mi-am pierdut increderea ca vor face ceva. Am cumparat acest telefon ca sa il folosesc, nu sa tot astept sa mi se intoarca din service. Le-am solicitat in sesizare inlocuirea telefonului cu unul nou, sau contravaloarea lui. Imi raspund la fel, stereotip, ca nu pot lua o decizie fara sa vada telefonul. Ce drepturi am in aceasta situatie?
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 19:30, 6 August 2015
~ Conținut șters la cerere ~
Inainte de instanta trebuie sa va adresati ANPC insa acum sunteti nevoit sa trimiteti inapoi telefonul.
Conf. Legii 449/2003, republicata, nu puteti solicita schimbarea lui sau banii inapoi fara sa parcurgeti niste pasi (daca nu se poate repara):
- negatie de reparare din partea service-ului
- anuntarea comerciantului, care are obligatia sa vi-l schimbe cu altul identic sau, daca nu are, poate sa va ofere altul in schimb, cu sau fara diferenta de pret
- restituirea pretului, daca nu vi-l poate inlocui cu unul identic.
Art. 13. - Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:
a) dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;
b) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;
c) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără inconveniente semnificative pentru consumator.


Scrie undeva cu ce defecte l-ati trimis, ati completat vreo fisa de service? A venit exact cum l-ati trimis sau l-ati primit reparat doar partial?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Returnare sau schimbare produs AmzaC AmzaC Buna ziua, Doresc sa fiu cat mai scurt si mai clar in aceasta problema: Pe data de 24 noiembrie 2014 am cumparat online un telefon. La 20 zile mi s a stricat, ... (vezi toată discuția)
Returnare produs andreimargaa andreimargaa buna ziua, am cumparat online un smartphone in 26.01.2015, l-am primit in 28.01.2015. telefonul s-a inchis brusc in timpul functionarii in 09.2.2015. Nu ... (vezi toată discuția)
Returnare telefon catara2 catara2 Buna ziua, Acum 4 luni am cumparat un telefon in rate. In astea 4 luni l-am reclamat de 3 ori cu acelasi defect. Deci din 4 luni, o luna a stat la dansii. ... (vezi toată discuția)