avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 849 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Cartea de munca
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Cartea de munca

Lucrez la o firma de 1 an si jumatate cu contract de munca, inregistrat la ITM Bucuresti, dar nici pana in acest moment cei de la personal nu mi-au facut carte de munca. Am patit acelasi lucru si la vechiul job. Cei de la firma actuala imi spun ca nu se mai elibereaza carnete de munca. M-am interesat la ITM Calarasi si mi-au spus ca nu este adevarat. Pana la urma se mai fac carnete de munca sau nu??
Daca da, care sunt pasii care trebuiesc facuti de firma angajatoare pentru a deschide un carnet de munca unui angajat? Pot sa ma duc si personal la ITM pentru a depunde o cerere de carnet de munca?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 18:32, 15 Iunie 2009
Da sigur ca puteti. Insa pentru a fi linistita ar trebui sa mergeti si la vechiul angajator si sa solicitati o adeverinta din care sa rezulte functia, durata, venitul net realizat pentru fiecare luna in parte si ca s-au platit toate impozitele si contributiile catre stat.
Sigur ca se elibereaza carnete de munca.Va puteti duce personal la ITM sa solicitati eliberarea unui carnet de munca.Tinand cont ca a-ti mai lucrat si la alta firma inainte,cereti angajatorului anterior o adeverinta in care sa se specifice functia avuta,durata,salariul net pe fiecare luna in parte,data incetarii contractului de munca la firma respectiva plus ca s-au platit contributiile la stat .Cu aceasta adeverinta ,solicitati completarea in carnetul de munca.
1. Daca nu aveti carnet de munca nu va faceti probleme. Vechimea in munca (stagiul de cotizare) pentru pensie este inregistrata lunar la Casa de Pensii pe baza declaratiilor lunare efctuate de angajator.
2. Carnetul de munca nu se poate procura ca persoana particulara. Angajatorul face o scrisoare catre Directia de Munca a judetului prin care solicita unul sau mai multe carnete de munca, ataseaza un tabel cu salariatii pentru care solicita carnetele de munca, scrisoarea se vizeaza de ITM. Cu scrisoarea vizata de ITM (si cu banii necesari), un imputernicit al angajatorului se prezinta la DMPS si ridica carnetele de munca.
3. Pentru toate acestea luati relatii de la ITM.
Va multumesc foarte mult pentru ajutor. Dar de ce aceasta confuzie cu carnetele de munca?? Am observat ca nu sunt prima persoana care are aceasta problema. De ce angajatorul (persoana de la personal care se ocupa de asa ceva) mi-a spus ca nu se mai elibereaza carti de munca?
1. In noul Cod al muncii (Legea 53/2003), aplicat de la 01.03.2003, se preciza ca vor disparea carnetele de munca pana la sfarsitul anului. Au aparut apoi mai multe OUG care au prelungit acest termen, ultimul fiind 31.12.2010 (OUG 148/2008).
2. Motivul este de a plati in continuare la ITM comisionul pentru pastrarea si completarea carnetelor de munca.
3. Vi s-a spus ca nu se mai elibereaza carnete de munca pentru ca ele nu prea se mai "fabrica". Se mai vand cele din stoc.
4. In concluzie, lipsa carnetului de munca nu va afecteaza cu nimic.

Alte discuții în legătură

Carnet de munca toto_m toto_m Buna ziua, Lucrez de 1 an si 2 luni si nu am inca carnet de munca.Intrebarea mea este : angajatorul are obligatia sa imi faca? Si spre exemplu daca plec in ... (vezi toată discuția)
Carte de munca eujad eujad stiti cumva cat costa o carte de munca? (vezi toată discuția)
Perdere carte de munca paulgabi paulgabi In urma cu un an am fost angajat la o firma privata multinationala si am lucrat doar 3 luni dupa care am lichidat la cerere.Dupa lichidare la aproximativ 2 ... (vezi toată discuția)