Am un contract de prestari servicii, facut in decembrie 2014, care a fost reziliat in februarie 2015. In baza acestui contract, am incasat doar avansul, care nu se restituie in cazul rezilierii. Factura aferenta este pe toata suma, prima chitanta am emis-o pt avans.
Problema este la declararea venitului pe 2014, trec suma incasata (avansul) sau trebuie sa trec toata suma de pe factura (chiar daca nu am incasat-o pe toata)?
Ce fac cu factura care e pe toata suma? Trebuie sa o anulez si sa refac o factura doar pe avansul incasat?
Trebuia sa faceti factura pentru avans. Sa aveti raport de activitate si motivatie scrisa de refuz din partea beneficiarului. Pe de alta parte contabilitatea in partida simpla ia in calcul valorile incasate respectiv platite conform documentelor doveditoare (chitante).
Factura pt toata suma, cea facuta la achitarea avansului, nu am dat-o inca beneficiarului. Sa i-o dau asa cum e, pe toata suma? Sau sa fac alta factura, doar pt avans? Sau.. nu-i mai dau nimic. (chitanta pt avans i-am dat-o cand a platit)
Pt rezilierea contractului.. fac un act aditional anexat contractului prin care sa specifice beneficiarul motivul rezilierii?
Am inteles, voi da facturi pt avans si rest de plata de acum inainte.
Inca o intrebare legata de anularea facturii.. am gasit pe net ca se anuleaza tragand o linie pe toate exemplarele facturii si scriind "ANULAT" .. e corect?
Facturi pentru avans si pentru plati intermediare daca e cazul si pentru diferenta, o factura finala. Asa o anulati cum ati zis si o anexati la carnetul facturier.