avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 431 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Contract reziliat
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Contract reziliat

Am un contract de prestari servicii, facut in decembrie 2014, care a fost reziliat in februarie 2015. In baza acestui contract, am incasat doar avansul, care nu se restituie in cazul rezilierii. Factura aferenta este pe toata suma, prima chitanta am emis-o pt avans.

Problema este la declararea venitului pe 2014, trec suma incasata (avansul) sau trebuie sa trec toata suma de pe factura (chiar daca nu am incasat-o pe toata)?

Ce fac cu factura care e pe toata suma? Trebuie sa o anulez si sa refac o factura doar pe avansul incasat?
Cel mai recent răspuns: ContSters325337 , utilizator 18:57, 23 Februarie 2015
Trebuia sa faceti factura pentru avans. Sa aveti raport de activitate si motivatie scrisa de refuz din partea beneficiarului. Pe de alta parte contabilitatea in partida simpla ia in calcul valorile incasate respectiv platite conform documentelor doveditoare (chitante).
Ultima modificare: Luni, 23 Februarie 2015
george-neagu, moderator
Multumesc pt raspuns.

Factura pt toata suma, cea facuta la achitarea avansului, nu am dat-o inca beneficiarului. Sa i-o dau asa cum e, pe toata suma? Sau sa fac alta factura, doar pt avans? Sau.. nu-i mai dau nimic. (chitanta pt avans i-am dat-o cand a platit)

Pt rezilierea contractului.. fac un act aditional anexat contractului prin care sa specifice beneficiarul motivul rezilierii?
Anulati factura facuta si faceti una doar cu valoarea avansului dat de client, cu data din chitanta.
Ultima modificare: Luni, 23 Februarie 2015
george-neagu, moderator
Am inteles, voi da facturi pt avans si rest de plata de acum inainte.

Inca o intrebare legata de anularea facturii.. am gasit pe net ca se anuleaza tragand o linie pe toate exemplarele facturii si scriind "ANULAT" .. e corect?
Facturi pentru avans si pentru plati intermediare daca e cazul si pentru diferenta, o factura finala. Asa o anulati cum ati zis si o anexati la carnetul facturier.
Ultima modificare: Luni, 23 Februarie 2015
george-neagu, moderator

Alte discuții în legătură

Cand inchei un contract trebuie sa fac referire la facturi? nicolaecostel nicolaecostel Buna ziua, sunt nou pe acest site util si am nevoie de un ajutor de la dumneavoastra. De curand am deschis impreuna cu cineva o societate ce ofera servicii de ... (vezi toată discuția)
Inregistrare garantie Roxana Brancoveanu Roxana Brancoveanu Buna ziua! va rog sa ma ajutati cum sa inregistrez in contabilitate o garantie aferenta unui contract de inchiriere apartament, proprietarul este pers. ... (vezi toată discuția)
Dovada achitare avans cina revelion andra81 andra81 Lucrez la un restaurant pt. care trebuie sa incasez avans cina revelion inca din luna septembrie, casa nu permite marcaj negativ(stornare avans), nu pot marca ... (vezi toată discuția)