In astfel de activitati de regula se parcurg citeva etape :
1. incheierea contractului cu un pret estimat, bazat pe un deviz antecalcul
Contractul, in formularea lui trebuie sa contina informatii referitoare la valoare si modalitati de plata, de obicei emitandu-se facturi de avans (una sau mai multe ) si o factura finala prin care se storneaza ( se trec cu minus ) avansurile incasate , cu referire la numarul facturilor de avans si valoarea finala - diferenta de achitat.
2.Lucrarea propriu-zisa
3. Proces verbal de predare primire lucrare , cu consemnarea in scris a bunei functionari a instalatiei,date privind reviziile ulterioare etc
Pretul din devizul antecalcul este diferit de cel final.
Puteti face un adendum la contract in care treceti pretul final al lucrarii , cu devizul postacalcul anexat de data aceasta sau puteti mentiona in cuprinsul contractului ca pretul final va fi cel din devizul postcalcul.
La final se emite , cum spuneam factura finala .Aceasta se va emite in baza contractului initial si a adendumului si puteti proceda prin 2 metode :
1. Fie emiteti o factura finala de diferenta , in continutul careia se vor regasi stornarile facturilor de avans
De exemplu :
St avans -1000 lei tva -190
Pret final 1200 lei , tva 228
Total =200, tva 38
Total factura 238 lei
In cazul acesta veti avea 1 sau mai multe chitante (op) pentru factura de avans si o chitanta pentru rest de plata
2. Fie emiteti factura finala
1200, tva 228, total 1428 lei
si separat, facturi cu minus pentru avansuri
-1000, -190 tva , total 1190
In oricare din cazuri, factura va face referire la contract.
Am pornit de la premisa ca sinteti platitor de tva .
Daca nu sinteti, dati tva-ul la o parte , rationamentul ramine
Am pornit de la premisa ca sinteti SRL ( ati zis "societate ")
Daca sinteti, sa aveti in vedere ca nu puteti incasa numerar mai mult de 5000 de lei de la alte firme si de asemnea platile fragmentate sint interzise
Daca nu sinteti srl si sinteti pfa- nu se aplica ce am spus mai sus .
Daca prin contractul incheiat cu beneficiarul profitul dvs. este de 1.000% nimeni nu va reprosaza acest lucru. Ati semnat contractul, ati efectuat lucrarea, ati facturat-o si ati incasat-o, bravo dvs.!
Toate calculele sunt necesare in determinarea pragului de rentabilitate.
Mai sunt necesare, de asemenea, in cazul in care participati la o licitatie si va poate indica cat de jos puteti negocia.
Din ce spuneti nu stiu care e situatia dvs.