Buna ziua.
Conform L.307/2006 , primarului ii revine responsabilitatea intocmirii planului de analiză şi acoperire a riscurilor. Cf.L.481/2008 " Organizarea protecţiei civile la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale, al instituţiilor publice, al operatorilor economici şi al organizaţiilor neguvernamentale se realizează în raport cu clasificarea acestora din punct de vedere al protecţiei civile şi constă în : întocmirea planurilor de analiză şi de acoperire a tipurilor de riscuri în teritoriul de competenţă sau în domeniul de activitate".
Cui ii revine pana la urma responsabilitatea realizarii planului de analiza si acoperire riscuri si pentru ce tipuri de entitati trebuie intocmit ?
Multumesc.
In Legea nr.307/ 2006 gasiti obligatiile consiliului local si ale primarului
-art.13 Consiliul local are urmatoarele obligatii principale:
a) aproba planul de analiza si acoperire a riscurilor, pentru unitatea administrativ-teritoriala pe care o reprezinta, stabileste resursele necesare pentru aplicarea acestuia si îl transmite inspectoratului în raza cãruia functioneaza;
-art.14 Primarul are urmatoarele obligatii principale:
a) asigura elaborarea planului de analiza si acoperire a riscurilor si aplicarea acestuia.
Este foarte clar: primarul are responsabilitatea elaborarii planului, iar Consiliul local il aproba, stabileste cum se aloca banii si transmite planul la ISU din judet.
Legea este aplicabila pe teritoriul tarii astfel:
-art.12 (1) Autoritatile administratiei publice centrale si celelalte organe centrale de specialitate, Consiliul General al Municipiului Bucuresti, consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, judetene sau locale, institutiile publice si operatorii economici au obligatia sa angajeze cel putin un cadru tehnic sau personal de specialitate cu atributii în domeniul apararii împotriva incendiilor, atestati potrivit metodologiei elaborate de Inspectoratul General. Ocupatiile de cadru tehnic si personal de specialitate cu atributii în domeniul apararii împotriva incendiilor sunt definite pe baza standardelor ocupationale aprobate conform legislatiei în vigoare.
(5) Persoanele fizice si asociatiile familiale care desfasoara activitati economice autorizate pe
teritoriul României, precum si celelalte entitati legal constituite, neprevazute la alin. (1), îndeplinesc atributiile pe linia apararii împotriva incendiilor în nume propriu, prin titularul de drept al entitatii.
Din paragraful anterior se deduc entitatile de care amintiti. Practic se intocmesc planuri de analiza si risc pentru toate firmele inregistrate oficial la Registrul comertului, indiferent de capital - de stat, mixt sau privat, inclusiv pentru ONG-uri si alte organizatii/ asociatii in cadrul carora sunt cetatenicare desfasoara activitati.
Multumesc mult pentru raspunsul dumneavoastra. Sa inteleg ca personalul specializat din cadrul "firmelor inregistrate oficial la Registrul comertului, indiferent de capital - de stat, mixt sau privat, inclusiv pentru ONG-uri si alte organizatii/ asociatii in cadrul carora sunt cetatenicare desfasoara activitati " trebuie sa elaboreze acest plan ?
POPA GHEORGHE
Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca