avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 703 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Comitetul executiv
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Comitetul executiv

Va rog mult sa-mi spuneti, comitetul executiv trebuie sa fie format neaparat din responsabilii de scari? trebuie sa aiba obligatoriu o secretara? La 80 de apartamente (6scari) cati membri trebuie sa aiba comitetul executiv? Vechiul presedinte s-a retras in septembrie, a convocat comitetul executiv, m-a recomandat ca viitor presedinte, comitetul a votat in unanimitate in favoarea mea. Acum, in Adunarea generala a proprietarilor, trebuie sa se faca alegerea si votarea presedintelui sau este corect si suficient ceea ce s-a facut pana acum? Din octombrie, de cand am preluat conducerea blocului, am gasit ( in masura in care am fost lasata) tot felul de nereguli in listele de intretinere, in modul de calcul etc. Din acest moment administratorul ( care in 1987 cand m-am mutat aici, era tot pe aceeasi functie si asa a ramas pana azi) a devenit dusmanul meu, inveninand oamenii impotriva mea, acuzandu-ma de ceea ce nu am facut. In momentul in care am cerut acte, documente, contracte, sa fac fisa postului pentru el, femeia de serviciu, cenzor, sa cunosc starea subsolului celorlalte scari, sa stiu despre stingatoare daca avem, cate, ce tip, sunt incarcate, sunt in termen, unde sunt si cine e instruit sa le foloseasca, sa mi se spuna parola pentru relatia cu ITM ul, situatia bugetului ( venituri si cheltuieli) pentru ca trebuie sa fac bugetul pentru Adunarea generala din 15 martie, sa-mi dea stampila asociatiei, ( am aflat ca banii asociatiei-fond de rulment, de reparatii...se afla in depozite la termen ) refuza sa -mi dea orice date, orice detalii, orice informatii spunandu-mi ca am fost doar numita , nu si aleasa. EL conduce, el dicteaza, el invrajbeste, el dezinformeaza...un real dezastru. Sunt proprietari care doresc sa renuntam la serviciile lui, au spus ca vor pune problema in adunarea generala dar cum ii desfac eu, legal, contractul de munca acestui dictator? Daca el nu isi da demisia si nu am avut cum sa -i fac o fisa a postului ca sa dovedesc acum ca nu respecta prevederile fisei postului, cum sa procedez legal si corect pt a scapa blocul de acest om? Iar comitetul executiv este format din oameni destul de "ingusti" ( nu vreau sa jignesc ci sa ma intelegeti ca sunt genul care nu inteleg, nu cunosc si nu studiaza legile, de multe ori nu inteleg nici ce le vorbesti, ba chiar au spus ca nu au stiut ce au semnat ( dupa ce le-am explicat in comitet totul si au fost de acord)!Of , Doamne, un cosmaaar!
Va rog sfatuiti-ma cum sa procedez, ce trebuie sa fac acum in adunarea generala pentru ca toate sa fie corecte si legale. Am vrut sa renunt pentru ca e o murdarie de caracter si o prostie cum rar se poate vedea. Ma gandesc ca si eu locuiesc aici si , daca si eu renunt, cine va mai face sa mearga treburile corect si bine in blocul nostru?
Va multumesc mult pentru atentia si rabdarea pe care mi le acordati.
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 16:23, 26 Martie 2015
Comitetul executiv este format din exact atatia membrii, cati au fost aprobati prin Statutul Asociatiei de Proprietari pe care o conduceti. Banuiesc ca ati stabilit acest lucru la infiintare si nu au fost facute modificari.Daca actele asociatiei se afla la administrator, ceea ce nu e deloc normal (acesta avand calitatea de angajat al asociatiei si nu de membru in conducerea aestuia), gasti actele asociatiei la dosarul de constituire din arhiva Judecatoriei in raza careia este situat imobilul.

Activitatile care ati urmarit sa le desfasurati dvs. fise de post, verificare stingatoare, stare subsol, etc. intra in obligatiile de serviciu ale administratorului, stampila in mod obligatoriu sta la dvs., administratorul nu are voie sa intocmeasca si sa semneze acte utilizand stampila asociatiei. De asemenea, actele asociatiei sunt obligatoriu predate catre dvs., administratorul poate detine doar copii ale acestor acte (vorbind de contracte cu furnizorii si contracte de munca), pentru a verifica cheltuielile si a intocmi listele, originalele actelor stau in arhivva asociatiei si nu la dispozitia administratorului.

In cazul in care nu va preda actele si stampila, va sfatuiesc sa formulati si sa depuneti o plangere penala pentru "abuz in serviciu" si chiar "delapidare" daca cunoasteti ca sunt nereguli financiar-contabile imputabile lui. De asemenea, trebuie sa-i ridicati dreptul de semnatura din banca.

Cum il puteti demite??? Prin notificare scrisa cu confirmare de primire la adresa de domiciliu a acestuia si una la sediul asociatiei, unde banuiesc isi desfasoara activitatea, privind incetarea contractului de munca cu o anumita data. Fisa postului puteti s-o modificati oricand, asociatia este angajatorul, iar dvs.reprezentantul legal al acesteia. Intruniti o sedinta de comitet cu acesta ordine de zi, redactati un proces-verbal prin care aprobati fie "notificarea rezilierii contractului de munca", fie "fisa postului". Puteti sa-i faceti 2-3 rapoarte de abatere disciplinara, in cazul in care o incalca si ii desfaceti contractul de munca.

Va mai puteti adresa Directiei de indrumare si control Asociatii Proprietari din cadrul primariei in care sa solicitati verificarea activitatii administratorului si cenzorului, punctand neregulile pe care le-ati sesizat. Le puteti cere chiar efectuarea unei expertize financiar-contabile pe care s-o achitati dvs, si ceilalti locatari. Nu va putea sa se eschiveze si sa nu prezinte actele la control acestora.

Apropo. Administratorul dvs. este autorizat? Verificati asta la Primarie.
Ultima modificare: Sâmbătă, 7 Martie 2015
Daniela Sogor, Consultant asigurari
Scurt si la obiect: trebuie sa fiti validata ca presedinte.
Ulterior convingeti comitetul de necesitatea schimbarii acelui administrator.
Simplu!
Daca dvs. faceati parte dintre membrii com executiv, atunci ...
Vechiul presedinte s-a retras in septembrie, a convocat comitetul executiv, m-a recomandat ca viitor presedinte, comitetul a votat in unanimitate in favoarea mea.
- masura luata de catre acesta este cea corecta, insa daca la vremea respectiva, nu faceati parte dintre membrii com. executiv, atunci masura luata de catre exprezedinte nu este corecta si "shulfanul" de administrator stiind acest lucru v-a taxat...

Deci, dvs. judecati acest lucru. Pana la urma mai aveti 2-3 saptamani la dispozitie pana tineti AG a proprietarilor, unde o sa trebuiasca sa completati nr. membrilor com. executiv si alegeti dintre dvs. si presedintele.
Pana una-alta, mai luati-ii din prerogative, stampila sa stea la unul dintre membrii com executiv si atentionati-l sa fie atent cum isi serveste cafeaua.
Deocamdata cam atat va sfatuiesc, apoi mai discutam. Sa nu credeti ca este simplu sa-i desfaceti CIM - cum spuneam, deocamdata, atat va spun - cu obligatia ca dvs. sa ne tineti la curent- pe acest topic, ca sa nu mai reluam discutia de la inceput.
Daca o sa faceti parte din comitetul ex. sau mai mult o sa fiti aleasa in functia de presedinte, in prima zi sa incepeti prin a intocmi fise de post pentru toata lumea si contracte de mandat pentru membrii com. ex. si ai comisiei de cenzori.
Atentie: in AG trebuie sa aprobati perioada mandatului - de obicei o perioada cuprinsa intre 2-3 ani (mai depinde si cum este prevazut in statut).
..................
In alta ordine de idei, sa stiti ca masura alegerii ca membri in comitet a responsabililor de scari, mi se pare una rezonabila. Pai cine credeti ca stie cel mai bine ce se intampla in scara sa, decat responsabilul de scara? Si da, dintre membrii com executiv se poate alege un secretar care nu face altceva decat participa la dezbateri si scrie procesele verbale, la fel cum un alt membru va fi ales sa se ocupe de partea tehnica, iar un altul cu partea economica si colaborarea cu comisia de cenzori...
In rest ceea ce vreti sa faceti, sunt lucruri firesti, care depind de com. executiv si presedinte.
Mult succes!
Da, faceam parte din comitet cand am fost numita presedinta.
Cand un proprietar a fost revoltat de obraznicia cu care i s-a raspuns si l-a amenintat ca-l va scoate din functie, administratorul i-a raspuns ca de aici pleaca doar cand vrea el, nu cand vor proprietarii. Va fi " greu de ucis" ( de urnit din functia asta)
Va multumesc mult pentru toate sfaturile. Revin dupa adunarea generala din 15 martie, daca nu se va amana pentru 22 martie.
Am mare nevoie de indrumarile dumneavoastra.
Ultima modificare: Sâmbătă, 7 Martie 2015
mikifulgutz, utilizator
1-
Vechiul presedinte s-a retras in septembrie, a convocat comitetul executiv, m-a recomandat ca viitor presedinte, comitetul a votat in unanimitate in favoarea mea. Acum, in Adunarea generala a proprietarilor, trebuie sa se faca alegerea si votarea presedintelui sau este corect si suficient ceea ce s-a facut pana acum?

Iata ce prevede dispozitia in vigoare HG nr 1588/2007
ART. 18
(7) În cazul în care presedintele se afla în imposibilitatea de a-si exercita atributiile,
acestea vor fi îndeplinite de catre un vicepresedinte, numit de presedintele asociatiei de
proprietari dintre membrii comitetului executiv, urmând ca în termen de 90 de zile de la data când s-a constatat indisponibilitatea sa fie convocata o adunare generala pentru a
alege un nou presedinte
.

2-
refuza sa -mi dea orice date, orice detalii, orice informatii spunandu-mi ca am fost doar numita , nu si aleasa.

Sa clarificam calitatile celor in discutie
Dvs ca membru al comitetului executiv ati fost aleasa de catre presedinte sa preluati provizoriu prerogativele acestuia
Administratorul de imobil este angajatul asociatiei de proprietari,cu limita de competenta de executie hotarari,decizii dispuse de adunarea generala,de presedinte si de comitetul executiv
Avand in vedere ca presedintele de asociatie este reprezentantul legal al asociatiei de proprietari ,factor decizional,aspectul ca administratorul de imobil refuza sa execute dispozitiile presedintelui,inseamna ca ecesta incalca obligatiile ce ii revin
Administratorul de imobil detine raport juridic de angajare,fisa postului in care sunt prevazute concret obligatiile si limitele de competenta
Dvs ca si presedinte de asociatie,care exercitati provizoriu aceasta responsabilitate,aveti dreptul legal prevazut ca in cadrul comitetului executiv ,in temeiul disp sa analizati activitatea administratorului de imobil si sa dispuneti masurile in consecinta HG nr 1588/2007
art 17 g) pentru realizarea scopului si a activitatilor asociatiei de proprietari, angajeaza si demite personalul necesar, încheie si reziliaza contracte cu persoane fizice/juridice;

Refuzul administratorului de a se achita de obligatiile contractual prevazute,obliga comitetul sa analizeze responsabil activitatea acestuia si in temeiul disp art 17 din HG nr 1588/2007 poate sa dispuna inclusiv rezilierea raportului de munca
Daca si alti proprietari au constatat comportamentul abuziv si sunt nemultumiti de prestatia administratorului,se impune ca la adunarea generala sa supuneti discutiei activitatea acestuia,urmand ca participantii informati corect de dvs de obligatiile si limitele de competenta ce revin administratorului sa decida

Alte discuții în legătură

Prima ag dupa constituirea asp abif abif Este definita legal durata mandatului presedintelui asociatiei ales la AG de constituire a asociatiei? Se pot face alegeri pentru presedinte, membrii in BE si ... (vezi toată discuția)
Altercatii cu administratorul de asociatie de bloc utilizator-1 utilizator-1 as dori informatii in cazul in care adminstratorul nu este de acord cu planificarea unei sedinte de asocatie la sugestia unui locator; sedintele se fac o data ... (vezi toată discuția)
Adunare generala Dana Marin Dana Marin 1. Avem azi adunare generala de alegeri. Unii dintre vecinii mei, cu mare respect pentru orice #-o, spun ca daca nu vine azi majoritatea la AG ca sa fie ... (vezi toată discuția)