avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 304 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... EVALUARE RISCURI
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

EVALUARE RISCURI

Buna ziua, ce altfel de evaluare decat cea a riscurilor de sanatate pot cere cei de la Sanatate in control?
am inteles ca au cerut o evaluare dar nu cea a riscurilor profesionale care se face in cadrul SSM-ului ci alta.
Multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: inspectorSSM , utilizator 21:17, 12 Martie 2015
: până la sfârşitul acestui an, patronii au obligaţia să-şi facă, bineînţeles contra cost, evaluarea riscului la securitatea fizică în propriile firme • scopul oficial al acestui audit este reducerea infracţionalităţii, prin amenajarea spaţiilor de producţie sau de vânzare, în aşa fel încât infractorii să fie ţinuţi la distanţă • în realitate însă, mulţi patroni văd această obligaţie doar ca pe o corvoadă şi cheltuială în plus • analiza de risc va fi, însă, o condiţie obligatorie, în momentul participării la o licitaţie • firmele care nu vor respecta această obligaţie riscă amenzi usturătoare, de la 5.000 la 10.000 lei • cea mai ieftină evaluare, cum ar fi cea pentru un banal chioşc de cartier, costă circa 1.000 lei :Sa nu fie vorba de asta;)
Inspectorii de sanatate publica nu cer evaluarea riscului firmei la securitate fizica, pentru reducerea infractionalitatii. Politia judiciara se ocupa cu acest aspect.
Evaluarea riscurilor mentionata in Legea ssm nr.319/ 2006 poate fi solicitata si de catre inspectorii sanitari. In evaluarea riscurilor profesionale se are in vedere inclusiv toxicitatea produselor vehiculate si influenta acestora asupra starii de sanatate a lucratorilor.
Toxicitatea produselor vehiculate poate conduce la inregistrarea de boli profesionale si/ sau boli legate de profesie, domenii aflate in vedere de catre inspectorii sanitari.
Intrebati "sursa" (care v-a sugerat ca inspectorii sanitari cer si alte evaluari), la ce s-a referit.
Daca tot mergem pe ghicite eu cred ca e vorba de fisa de identificare a factorilor de risc profesional.
ART. 16 din HOTARARE nr. 355/2007 actualizata
(1) Examenul medical la angajarea in munca se face la solicitarea angajatorului, care va completa fisa de solicitare a examenului medical la angajare, conform modelului prevazut in anexa nr. 2, si fisa de identificare a factorilor de risc profesional, conform modelului prevazut in anexa nr. 3.

Ultima modificare: Joi, 12 Martie 2015
inspectorSSM, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Fisa/fisele de identificare a factorilor de risc profesional mano0911 mano0911 Buna ziua, Cui revine responsabilitatea completarii fiselor de identificare a factorilor de risc profesional? Eu ca manager de echipa am vreo ... (vezi toată discuția)
Fisa de solicitare a examenului medical la un srl miki72 miki72 buna ziua, Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema: am infiintat in SRL avand ca obiect de activitate consultant tehnica (cod CAEN 7112), sunt unic ... (vezi toată discuția)
Medicina muncii crystyna04 crystyna04 Cine completeaza fisele de identificare a factorilor de risc profesional-lucratorul SSM/angajatorul/medicul de medicina muncii/coordonatorul departamentului ... (vezi toată discuția)