avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 515 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Iarasi inselaciune?
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Iarasi inselaciune?

Din nou suntem in postura de a ajunge in fata instantei desi nu ne dorim acest lucru. Treaba sta cam asa:
In luna Noiembrie 2008 am achizitionat 2 vitrine de la Fresco, vitrine pentru expunerea produselor alimentare. Acestia ne-au furnizat ceea ce le-am si cerut, adica 2 vitrine statice care practic nu mai ventileaza aerul in interior. De cand le-au adus acestea nu functioneaza in parametrii si nici frig nu prea fac, iar peste toate acestea sunt pline de geata in permanenta. Au inceput sa se intoarca multi clienti inapoi pe motiv ca marfa desi este in termen nu corespunde calitativ. Pana la urma am identificat problema, si anume fiind vitrina statica raceste pana la inaltimea de 10 cm iar restul pana la 40-50 cm este lipsita de frig. Cei de la Frescop ne-au spus ca este normal si ne-au trimis o fisa tehnica a vitrinei unde arata acest lucru insa abia acum la 5 luni de la inceperea activitatii. Ce putem face in acest caz pt ca simtim ca nu mai rezistam nervos cand vedem temperaturi asa de crescute in interiorul vitrinei si trebuie sa o dezghetam la 2 zile ?
Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Barbarosa , utilizator 19:02, 6 Iulie 2009
Barbarosa a scris:

Din nou suntem in postura de a ajunge in fata instantei desi nu ne dorim acest lucru. Treaba sta cam asa:
In luna Noiembrie 2008 am achizitionat 2 vitrine de la Fresco, vitrine pentru expunerea produselor alimentare. Acestia ne-au furnizat ceea ce le-am si cerut, adica 2 vitrine statice care practic nu mai ventileaza aerul in interior. De cand le-au adus acestea nu functioneaza in parametrii si nici frig nu prea fac, iar peste toate acestea sunt pline de geata in permanenta. Au inceput sa se intoarca multi clienti inapoi pe motiv ca marfa desi este in termen nu corespunde calitativ. Pana la urma am identificat problema, si anume fiind vitrina statica raceste pana la inaltimea de 10 cm iar restul pana la 40-50 cm este lipsita de frig. Cei de la Frescop ne-au spus ca este normal si ne-au trimis o fisa tehnica a vitrinei unde arata acest lucru insa abia acum la 5 luni de la inceperea activitatii. Ce putem face in acest caz pt ca simtim ca nu mai rezistam nervos cand vedem temperaturi asa de crescute in interiorul vitrinei si trebuie sa o dezghetam la 2 zile ?
Multumesc.


Din nefericire nu puteti face nimic,ati cumparat produsul numit"vitrina statica",fara a consulta caracteristicile sale tehnice.Consider ca ati cumparat produsul pe principul"vazut-placut".Vi s-a vandutprodusul pe care l-ati cerut,pe care de altfel il si aveti.Ce culpa au vanzatorul sau producatorul pentru a fi actionati in instanta ? Ati gasit vreo defectiune cauzata producatorului sau vanzatorului ? Din nefericire,"culpa" va apartine deoarece nu at consultat detaliile tehnice si caracteristicile produsului.Imi pare sincer,rau
Pai nu-i chiar asa. Noi am semnat pe niste detalii clasice: temperatura in interior 0-4 grade, umiditate ..., latime, inaltime, etc
In plus tot timpul este plina de gheata si nu lasa aerul sa circule bine, deci nu face frig. Asta chiar este o defectiune tehnica grava.
Barbarosa a scris:

Pai nu-i chiar asa. Noi am semnat pe niste detalii clasice: temperatura in interior 0-4 grade, umiditate ..., latime, inaltime, etc
In plus tot timpul este plina de gheata si nu lasa aerul sa circule bine, deci nu face frig. Asta chiar este o defectiune tehnica grava.

Dvs.nu ati cerut fisa tehnica despre care chiar dvs.faceti vorbire mai sus,decat dupa cinci luni de la achizitionare.Ati cumparat un utilaj fara sa ii cunoasteti caracteristicile, la prima vedere.Poate imi explicati ce inseamna"detalii clasice".Celelalte afirmatii sunt constatarile dvs.despre cum functioneaza utilajul.Mie detaliile dvs.mi se par evidente fata de modul in care v-ati inselat.
Stati ca nu ne intelegem. Furnizorul oricarui frigider sau alt bun asemanator iti da o fisa cu detalii tehnice obisnuite in care sunt precizate tempereturile de functionare, dimensiuni, pozitionarea sertarelor, in ce regim de temperatura functioneaza, unde este inox, geam, etc. Eu ce detalii trebuia sa-i cer: "Dati-mi si mie o fisa in care sa apara detaliat temperaturile la fiecare cm in inaltime, pentru ca stiu ca o sa am probleme cu vitrina?". Adica orice furnizor are niste fise clasice pentru prezentarea produsului, numai ca ei au mai avut o descriere, sau mai excat schita pe care nu mi-au pus-o la dispozitie inainte de a cumpara bunul sau macar sa-mi spuna despre astfel de probleme. Nici ei nu stiau despre asa ceva pana nu le-au trimis italienii de la Frigomecanica o schita destul de descriptiva. Cat despre faptul ca face gheata i nu functioneaza nici macar in parametrii cei mai uzuali, nu mai zic.
Incercati sa va folositi de prevederile Legii nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, respectiv urmatoarele:

extras ART.5 alin (2):
Se considera ca produsele sunt in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare daca:
a) corespund descrierii facute de vanzator si au aceleasi calitati ca si produsele pe care vanzatorul le-a prezentat consumatorului ca mostra sau model;
b) corespund oricarui scop specific solicitat de consumator, scop facut cunoscut vanzatorului si acceptat de acesta la incheierea contractului de vanzare-cumparare
------
Pentru problema cu "gheata", adresativa unitatii de service autorizata pentru a constata existenta vreunei defectiuni, iar in baza raportului service-ului vedeti ce pasi urmeaza sa efectuati.

Succes

Alte discuții în legătură

Nerespectarea garantiei si service-ului? alexxbaciu alexxbaciu Buna ziua, Incerc sa va prezint situatia cat mai pe scurt : avand in vedere ca aveam nevoie de 2 vitrine frigorifice orizontale pentru un magazin alimentar ... (vezi toată discuția)
Returnare. Alexandruuu Alexandruuu Buna ziua. Am o intrebare. Acum cateva zile mi-a fost cumparat cadou un telefon samsung B5722 dual sim dintr-un magazin Vodafone din Piata ... (vezi toată discuția)
Garantie de conformitate de la un furnizor de produse it si manuale utilizare icealinutza icealinutza Buna seara, In data de 21 ianuarie 2015 am achizitionat Carcasa Segotep Fighter C Black-Red de la un mare magazin online de furnizare produse IT. ... (vezi toată discuția)